Hi,
ik weet niet,of die wet nog bestaat,of ooit heeft bestaan (kan een Nederlandse wet zijn,daar ik ook veel Nederlandse fora lees) dat een fabrikant zijn product 10 jaar moet ondersteunen en/of onderdelen moet kunnen leveren.
Kan een tv aanbieder,een toestel die hij in september 2014 9 jaar heeft ondersteund,de ondersteuning stopzetten?
Nog een vraag,een satelliet bedrijf waar de hoofdzetel zich bevind in Luxemburg,heeft 3 vestigingen.
één in Nederland,een in Vlaanderen,en een in walonie .Nu vroeg ik mij af,als het bedrijf in Vlaanderen,de Belgische wetgeving moet naleven inzake haar producten,of zijn de wetten geldig,waar de hoofdzetel zich bevind,in Luxemburg?
Of is er een algemeen Europese regel,waar ieder Europees bedrijf zich moet aan houden inzake haar producten?
Het gaat om het volgende.We hebben een ci module,die deze firma heeft goedgekeurd,en volgens hen kijkgarantie gaf,enkele jaren geleden gekocht (ik denk minder dan 10 jaar).Door interne wijzigingen,in de coderingen,is deze module,waar de firma in eerste instantie kijkgarantie gaf,niet meer op iedere zender bruikbaar.
Willen we deze zender terug ontvangen,dan moeten we een nieuw exemplaar kopen.Wij hebben dit bedrijf per e-mail aangeschreven,en hen met deze feiten op de neus gedrukt,dat we "kijkgarantie" kregen omdat het door hen gecertificeerd is,maar nu niet volledig bruikbaar is.Helaas heeft de firma nagelaten te antwoorden op onze mail.We gaan zeker niet procederen,omdat het sop de kolen niet waard is,maar toch hadden we graag eens geweten of dit zomaar kan.Ze geven "kijkgarantie" omdat het product door hen "goedgekeurd" is en "gecertificeerd",maar niet meer volledig werkt.Hoelang moeten ze die "kijkgarantie" wettelijk garanderen?