#6 , 27 mar 2014 21:11
er staat : in voorkomend geval is de financiering van toepassing comform de wet van 12 juni 1991 op het consumptiekrediet,en in het bijzonder op artikel 18 ervan,dat betrekking heeft op de mogelijkehid om van de overeenkomst af te zien.in geval van financiering door de verkoper of door bemiddeling van de koper,zal dit worden vermeld op de keerzijde van het verkoopcontract.indien op de voorzijde van het verkoopcontract is voorzien dat de verkoop werd afgesloten onder de opschortende voorwaarde van de toekenning van een financiering,zonder tussenkomst van de verkoper bij de afsluiting van dat contract en als deze financiering word geweigerd door de kredietinstelling dan moet de koper dit onmiddelijk melden aan de verkoper.bovendien zal het schriftelijk bewijs van deze weigering tot financiering per brief worden overgemaakt aan de verkoper binnen de maand van de ondertekening van de bestelbon.in dat geval zou het eventuele gestorte voorschot onmiddelijk aan de koper worden terug betaald.bij gebrek hieraan kan de verkoper aan de koper een vergoeding vragen die beperkt is tot 15% van de totale verkoopprijs van het voertuig..
ik begrijp het allemaal niet zo goed,kan iemand mij helpen,ben ik nu verplicht het voertuig te kopen of niet?