#22 , 14 mar 2014 21:13
hallo
ik zit al een fase verder en moet begin april voor het vredegerecht verschijnen ook omdat ik de boete niet heb betaald.
ergens in oktober 2010 had ik mijn bus gemist en besloot dan maar om snel nog de trein te nemen. ik stap naar het loket om mijn ticket aan te vragen maar de trein stond op het punt te vertrekken dus zeiden ze dat ik een ticket op de trein zelf moest kopen. ik had geen cash geld bij dus zei ik meteen tegen de conducteur dat ik enkel bankkaart bij had, dit ging niet dus had hij me ook zo een ticketje meegegeven van binnen de 14 dagen te betalen.
na een dag school heb ik dit ticketje nooit terug gezien. bon mijn eigen domme schuld natuurlijk maar ik heb nooit een herrinering daarvan gezien en nu 3 jaar later krijg ik mijn boete van 203 euro. ik ben hiermee naar advocaat gegaan en die zij me dat ik dit niet moest betalen. we hebben ons ook gebaseerd op enkele artikels die hieromtrend verschenen zijn. allemaal zeggen ze hetzelfde, de boete is verjaart
2 weken geleden heb ik dus een dagvaarding in de bus gekregen, er zijn enkele dingen die ik me afvraag. kwestie van me voor te bereiden op de verdediging:
- normaal is er een verjaringstermijn van 1 jaar, volgens hen is dit 5jaar omdat er sprake is van een misdrijf. is de conducteur verwittigen en daarna een ticketje verliezen een midrijf?
- wanneer er sprake is van een misdrijf zou er een proces verbaal moeten opgesteld worden. telt dat ticketje dat die conducteur me meegegeven heeft als een proces verbaal?
- ook bij een misdrijf zou de vaststelling moeten gedaan worden door een beedigd persoon. wnr is er sprake van een beedigd persoon? want dan moet volgens mij elke conducteur een beedigd persoon zijn.
ik hoop dat mij iemand gouden raad kan geven want zie het echt niet zitten om die boete te betalen en nog eens bijkomende gerechtskosten te betalen.