tand extractie en ziekenbriefje

Jef 007
Topic Starter

tand extractie en ziekenbriefje

#1 , 25 feb 2014 18:01

weet iemand of dit klopt ?
vandaag bij de tandarts geweest voor een tandextractie.
Tandarts wilde geen me kwijting geven voor mijn betaalde 65 euro omdat het trekken van tanden niet terugbetaald wordt door ziekenfonds.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 feb 2014 18:11

Je krijgt een volledige terugbetaling:
tot 18 jaar

vanaf 55 jaar, als je recht hebt op de voorkeursregeling
tussen 18 en 55 jaar in specifieke medische situaties. Op voorwaarde dat je recht hebt op de voorkeursregeling.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 25 feb 2014 18:12

weet iemand of dit klopt ?
vandaag bij de tandarts geweest voor een tandextractie.
Tandarts wilde geen me kwijting geven voor mijn betaalde 65 euro omdat het trekken van tanden niet terugbetaald wordt door ziekenfonds.
Of het terugbetaald wordt of niet door de ziekenkas is niet relevant. Men heeft steeds recht op kwitantie als men iets betaalt.
Het is best ook mogelijk dat u een private bijkomende verzekering hebt voor kosten die niet worden terugbetaald door de mutualiteit. Daarvoor hebt u dan ook een kwitantie nodig.

Tandarts mag dus niet weigeren. Voor reden van weigering moet ik niet diep nadenken....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Jef 007
Topic Starter

#4 , 25 feb 2014 19:31

ik begrijp van Roharro bedoelt (fiscus), maar ik heb wel met mijn kaart betaald
hoe dan ook hadden ze me een kwitantie moeten geven

LeenW

#5 , 25 feb 2014 19:38

ik begrijp van Roharro bedoelt (fiscus), maar ik heb wel met mijn kaart betaald
hoe dan ook hadden ze me een kwitantie moeten geven
Inderdaad, al dan niet met de kaart betalen ontslaat hem niet van deze wettelijke verplichting. Een restaurant moet ook steeds een btw-bonnetje geven, of er nu cash of met de kaart wordt betaald.

mava105

#6 , 25 feb 2014 20:00

Even tandarts bellen en hem zeggen dat als je geen kwitantie krijgt je naar de fiscus zal stappen. wedden dat je snel een briefje zal krijgen.

denlowie

#7 , 25 feb 2014 20:40

Het is niet omdat je met een kaart betaald dat het dan alles wit is !!

Dit word allang omzeilt, en de klant weet dit niet, je moet mij de truken van foor niet meer leren.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jef 007
Topic Starter

#8 , 25 feb 2014 20:42

klopt Mava maar ik moet bij deze tandarts nog terug komen ( ik wil dat hij zijn dikste boor gaat gebruiken)
klopt want dokters, tandartsen..... worden belast op de som van hun kwitantieboekjes

Terug naar “Consumenten Koop”