Hout briketten vervalsing

DUKEII
Topic Starter

Hout briketten vervalsing

#1 , 09 nov 2013 08:17

Dag
paar weken terug ben ik samples gaan halen van deze bij een verdeler in de buurt
deze samples hadden een stempel met RUF en een praktisch witte kleur en kwalitatief OK

daarna heb ik dan via hun website een pallet van deze besteld en blijkt nu dat het een variant is zonder die stempel
en een andere samenstelling heeft met een licht bruine kleur , kwalitatief NOK , nl. moeilijk de vlam erin te houden

de orderbevestiging via de online bestelling toont duidelijk merk en type van deze die overeen komen met de eerste samples
die ik zelf ben gaan halen maar komen niet overeen met de geleverde pallet

ben al paar dagen aan het mailen maar geen reactie van hun kant

wat is beste manier om dit aan te pakken ?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jef 007

#2 , 09 nov 2013 10:20

wat zijn samples?

Oude Belg

#3 , 09 nov 2013 10:40

wat zijn samples?
monsters, voorbeelden, proefpakket,...
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 nov 2013 16:48

Stuur aangetekend een ingebrekestelling waarin je vermeld dat wat geleverd is, niet hetgeen is wat besteld is. Vermeld dat je verwacht dat ze de pallet terug komen ophalen en dat je terugbetaald wordt. Geef hen een bepaalde periode om dit te regelen en dreig ermee in het andere geval gerechtelijke stappen te ondernemen.

Maak alvast een screenshot van hun website met de foto van de juiste briketten en uw bestelling. Als je nog een sample liggen hebt, zou dit ook handig zijn om te bewaren.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

DUKEII
Topic Starter

#5 , 22 feb 2014 16:45

dank voor de info
zal het onthouden voor de volgende keer
ondertussen bijna alle 1200 blokken verbrand
heb ze allemaal moeten in 2 kappen om bruikbaar te zijn
(met een beitel 1200 X 20 slagen )

Sirkii

#6 , 22 feb 2014 19:43

De briketten hebben u dus 2 keer warmte bezorgd ;-)

DUKEII
Topic Starter

#7 , 22 feb 2014 20:30

idd

Terug naar “Consumenten Koop”