Verkoper protesteert factuur

VB_VS
Topic Starter

Verkoper protesteert factuur

#1 , 30 jan 2014 16:17

Beste,

Ik heb onlangs een nieuwe eettafel gekocht. De verkoper heeft ter plekke de factuur opgesteld en is op een bedrag van 2500euro gekomen. Ik heb daarop reeds een voorschot betaald. De rest moest betaald worden bij de levering.

Ik heb nu onlangs (2 dagen na mijn aankoop) telefoon gekregen van de winkel dat de verkeerde prijs is aangerekend geweest. Ik zou 100euro extra moeten betalen. De verkoper had een fout gemaakt. Ze wilden een nieuwe factuur opstellen. Mijn bestelling wordt ingehouden op dit moment.

Kan de verkoper dit zomaar doen? Ik heb toch een factuur ondertekend met 2500euro als overeengekomen bedrag?

Bedankt,
Sarah

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Den Tist

#2 , 03 feb 2014 20:19

Je moet enkel die eerste factuur betalen, dat is de overeengekomen som. Tenzij ze kunnen aantonen dat hetgeen die moet betaald worden belachelijk laag is. Maar op 100 euro op zo'n bedrag, volgens mij kunnen ze dit niet hard maken.

roharro

#3 , 03 feb 2014 20:25

Aangezien de prijs van de tafel 2500 EUR is kunt u ingeval van betwisting niet terecht bij de vrederechter.
Die rechtszaak gaat u netto zeker meer dan 100 EUR bedragen.

Opties:

- koop annuleren
- 100 EUR bijbealen.

Tenzij u een purist bent.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Milo72

#4 , 04 feb 2014 11:38

En waarom niet omdraaien ? Betaal 2.500, en laat hen procederen voor de overige 100 euro...

Veel hangt natuurlijk af van wat TS in handen heeft. Een door de firma ondertekende offerte ? Een al dan niet ondertekende bestelbon ? een opgestelde faktuur ? ...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

roharro

#5 , 04 feb 2014 12:46

En waarom niet omdraaien ? Betaal 2.500, en laat hen procederen voor de overige 100 euro...

Omdat de tafel nog niet is geleverd!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Milo72

#6 , 04 feb 2014 13:41

ook dan hangt het af van wat TS in handen heeft: een ondertekende bestelbon ? voorschotfaktuur (met vermelding van het totaal) ? ...

Als de winkel weigert te leveren: aangetekend in gebreke stellen, en ofwel levering van tafel, ofwel dubbele terugbetaling van voorschot eisen.

Nu, in zo'n gevallen kan het ook helpen om op een drukke dag met behoorlijk wat stemvolume te gaan protesteren in de winkel ... :twisted:
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

VB_VS
Topic Starter

#7 , 05 feb 2014 12:25

Nu, in zo'n gevallen kan het ook helpen om op een drukke dag met behoorlijk wat stemvolume te gaan protesteren in de winkel ... :twisted:
Dit heeft me inderdaad geholpen. :D Na alle telefoontjes, mij eens kwaad gemaakt in de winkel :wink:

Bedankt voor de reacties.

Terug naar “Consumenten Koop”