Oneerlijke handelspraktijken op internet.

Myriam 1
Topic Starter

Oneerlijke handelspraktijken op internet.

#1 , 30 okt 2013 09:10

Hallo, ik hoop dat iemand mij advies kan geven.

Ruim een maand geleden heb ik een aankoop gedaan op Ebay van een Chinese verkoper.

De verkoper adverteert luid op zijn produkten: GRATIS VERZENDING. Ongeveer een week nadat ik mijn bestelling had ontvangen, krijg ik nu een rekening van in totaal 49.93€ in mijn brievenbus van een courierbedrijf: FedEx Express onmiddelijk te betalen bij ontvangst.
Zijn dit oneerlijke handelspraktijken, misleiding van de consument?

Ik heb de verkoper gecontacteerd via Ebay mail maar krijg geen respons, Ebay laat weten dat dit een zaak is tussen mij en de verkoper, Paypal doet hetzelfde zodat ik er dus alleen voor sta :(

Moet ik deze factuur betalen, ik heb immers niet gevraagd om hun diensten?

Op voorhand dank voor iedere suggestie!

Myriam

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 okt 2013 10:10

Is het voor het vervoer of zijn het invoer taksen ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Myriam 1
Topic Starter

#3 , 30 okt 2013 13:47

Bedankt voor de vlugge respons, denlowie!

De factuur van het courierbedrijf formuleert het als volgt:

Economy service: 39,43€ (daar maak ik uit op dat zij verzendingskosten bedoelen.
Voorschieten BTW en invoerrechten: 10,50 € (ik heb helemaal geen probleem om die te betalen)

Het totaalbedrag van mijn Ebay aankoop was rond de 100€

Ik heb het courierbedrijf gecontacteerd voor een verduidelijking maar krijg geen antwoord.

Reclame

gasttongeren

#4 , 30 okt 2013 14:03

Die "economy service" zullen waarschijnlijk de kosten zijn die Fedex aanrekent voor het opmaken van de invoeraangifte.
Er zijn niet echt regels over het bedrag dat ze daarvoor mogen aanrekenen.

Myriam 1
Topic Starter

#5 , 30 okt 2013 15:49

Bedankt gasttongeren! Dan zit er blijkbaar niets anders op dan te betalen!
Ik denk dat ik mijn les geleerd heb en zal voortaan geen aankopen meer doen buiten Europa!

Myriam

MissChilli

#6 , 31 jan 2014 22:59

Misschien wat laat maar 'Economy Service' gaat wel degelijk over de manier van verzending. Dit zijn transportkosten te betalen aan FedEx los van invoerrechten en allerhande taxen.

Terug naar “Consumenten Koop”