Kiezen voor reparatie dan wel vervangexemplaar

DePloren
Topic Starter

Kiezen voor reparatie dan wel vervangexemplaar

#1 , 24 jan 2014 14:07

Hallo,

Sinds een dag is het scherm van mijn MacBook stuk. Ik neem aan dat dit onder garantie zal vallen, aangezien hij geen barst heeft, maar gewoon niets meer doet.
Omdat ik mijn laptop dus binnen moet brengen voor reparatie, begon ik even de garantiebepalingen van Apple door te lezen.
Daarin staat het volgende (vooral laatste alinea):
Afbeelding

Nu is mijn vraag: in hoeverre is het aan de consument, ik dus, om te bepalen wat voor hem een ernstige overlast is? Zou ik kunnen aanspraak maken op een vervangexemplaar of een terugbetaling wanneer mijn laptop 3 weken in reparatie moet? Dit lijkt me voor mijn studie (informatica) namelijk toch best een ernstige overlast.

m.v.g.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
snellemichiel

#2 , 24 jan 2014 21:20

Hallo,

Sinds een dag is het scherm van mijn MacBook stuk. Ik neem aan dat dit onder garantie zal vallen, aangezien hij geen barst heeft, maar gewoon niets meer doet.
Omdat ik mijn laptop dus binnen moet brengen voor reparatie, begon ik even de garantiebepalingen van Apple door te lezen.
Daarin staat het volgende (vooral laatste alinea):
Afbeelding

Nu is mijn vraag: in hoeverre is het aan de consument, ik dus, om te bepalen wat voor hem een ernstige overlast is? Zou ik kunnen aanspraak maken op een vervangexemplaar of een terugbetaling wanneer mijn laptop 3 weken in reparatie moet? Dit lijkt me voor mijn studie (informatica) namelijk toch best een ernstige overlast.

m.v.g.
U bepaalt dat niet, dat zal de rechter beoordelen. Maar rechtsspraak heeft al langere termijnen dan 3 weken uitgesproken als aanvaardbaar 6 weken +.
En ze beroepen zich ook graag op overmacht, wanneer bepaalde spullen in bestelling zijn en zij moeten erop wachten ... kunnen ze dus uw product niet herstellen.
Dat ligt dus aan andere leveranciers ...

Overmatig belastend moet je eerder lezen als veel meer dan een normale reparatie zou duren voor dat geval. Je moet het niet vergelijken met jouw persoonlijke situatie; Ik gebruik alle dagen mijn pc dus grote overlast. U moet namelijk hun ook een redelijke termijn geven om uw goed te kunnen herstellen ...

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”