Te weinig betaald/aanmaning. (fout winkel) HELP AUB!

yannick91dh
Topic Starter

Te weinig betaald/aanmaning. (fout winkel) HELP AUB!

#1 , 18 jan 2014 15:51

Ik heb reeds 3 playstation 4 consoles aangekocht volgens pre-order.
Hierop heb ik een voorschot van 117,00 EUR (10%) betaald voor de 3.
Bij afhaling heb ik het resterende bedrag betaald. Dit ging om 1080,00 EUR.
Deze heb ik besteld voor kennissen die deze niet zelf konden komen ophalen.
De betreffende playstations zijn dan ook doorverkocht aan 399,00 EUR/stuk.
Nu komt de winkel telefonisch met de vraag om 150,00 EUR bij te passen omdat zij zich vergist hadden van bestelling waar ik geen weet van had/heb, terwijl ik mijn kasbonnetje heb waarop staat dat ik het correcte bedrag van 399,00 EUR/stuk, 1197,00 EUR totaalbedrag zoals afgesproken volledig betaald heb.

Ik zou als volgt 3 playstation 4's aangekocht hebben aan 399,00/stuk, maar heb uiteindelijk 3x playstation 4+spel pakket hebben meegekregen met waarde van 449,00/stuk.

Ik wil geen 150 euro extra gaan betalen! Nu eisen ze dat ik de playstations kom terugbrengen of 150 euro moet betalen.
Hierdoor dreigen ze me af met aanmaningen, pv's en bewijs van camerabeelden.

Wat kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 18 jan 2014 16:07

terwijl ik mijn kasbonnetje heb waarop staat dat ik het correcte bedrag van 399,00 EUR/stuk, 1197,00 EUR totaalbedrag zoals afgesproken volledig betaald heb. Dan hebt u toch voldoende bewijs?

+spel pakket hebben meegekregen met waarde van 449,00/stuk
Waarom vragen ze dan slechts 150 EUR???
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

yannick91dh
Topic Starter

#3 , 18 jan 2014 16:09

terwijl ik mijn kasbonnetje heb waarop staat dat ik het correcte bedrag van 399,00 EUR/stuk, 1197,00 EUR totaalbedrag zoals afgesproken volledig betaald heb. Dan hebt u toch voldoende bewijs?

+spel pakket hebben meegekregen met waarde van 449,00/stuk
Waarom vragen ze dan slechts 150 EUR???
Ze vragen me 150 euro bij te passen. 3x50 euro per console.
Bedankt voor uw reactie
mvg

Reclame

krisje1973

#4 , 18 jan 2014 16:57

Ik vraag mij toch wel af of de winkel dit wettelijk mag.

U koopt in de winkel deze playstations aan en betaalt de rekening

Enkele weken geleden hebben ze in een winkel enkele boodschappen vergeten aan te rekenen.
Ik ga dan toch ook niet terug gaan om deze te betalen?

Welke wettelijke basis hebben zij dan om dit bij jou toe te passen?

de reden
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 jan 2014 12:34

http://www.standaard.be/cnt/dst25022003_090" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij een prijsaanduiding in de winkel liggen de zaken anders. Hier is er namelijk wel sprake van een aanbod. De winkelier is dus normaal wel degelijk gebonden door dit aanbod en de foutieve prijs. U kan dus eisen dat de winkelier u het product tegen de aangekondigde prijs verkoopt. Voorwaarde is wel dat u redelijkerwijze kon denken dat de prijs correct was. Is het daarentegen manifest duidelijk dat er sprake is van een vergissing van de winkelier, dan kan u niet eisen dat die verkoopt of levert tegen de verkeerde prijs.

Een voorbeeld kan dit verduidelijken. Indien de winkelier een kostuum, dat normaal 500 euro kost, prijst aan 50 euro, is er sprake van een duidelijke vergissing en kan u niet eisen het aan die prijs te mogen kopen. De zaken liggen anders als hetzelfde kostuum geprijsd wordt aan 300 euro.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

als zij u aanschrijven kan u dit doorsturen naar de economische inspectie , riskeren ze een veel hogere boete voor een foutieve prijsaanduiding
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Franciscus

#6 , 22 jan 2014 13:56

Welke PV's ... u hebt een koop afgesloten een voorschot betaald en naar ik kan vermoeden zijn de dozen aan u OVERHANDIGD door de verkoper... is dit correct.
U hebt besteld ... men heeft 3 dozen klaargezet en u bent die komen ophalen.
Verkoper heeft afgerekend en u bent weggegaan is het zo verlopen?

de reden

#7 , 22 jan 2014 18:30

http://www.standaard.be/cnt/dst25022003_090

Bij een prijsaanduiding in de winkel liggen de zaken anders. Hier is er namelijk wel sprake van een aanbod. De winkelier is dus normaal wel degelijk gebonden door dit aanbod en de foutieve prijs. U kan dus eisen dat de winkelier u het product tegen de aangekondigde prijs verkoopt. Voorwaarde is wel dat u redelijkerwijze kon denken dat de prijs correct was. Is het daarentegen manifest duidelijk dat er sprake is van een vergissing van de winkelier, dan kan u niet eisen dat die verkoopt of levert tegen de verkeerde prijs.

Een voorbeeld kan dit verduidelijken. Indien de winkelier een kostuum, dat normaal 500 euro kost, prijst aan 50 euro, is er sprake van een duidelijke vergissing en kan u niet eisen het aan die prijs te mogen kopen. De zaken liggen anders als hetzelfde kostuum geprijsd wordt aan 300 euro.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

als zij u aanschrijven kan u dit doorsturen naar de economische inspectie , riskeren ze een veel hogere boete voor een foutieve prijsaanduiding
denk dat er toch een probleempje kan zijn wanneer er een ander produkt geleverd is dan hetgeen op het kassaticket staat
als daar produkt a op staat en er werd produkt b geleverd

als er werdt betaald voor produkt a en er staat produkt b op het kassaticket en er werd produkt b geleverd , zit je goed

maar als je voor produkt a betaald hebt en er staat produkt a op het kassaticket en er werd produkt b geleverd , is er een aantoonbare vergissing
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Franciscus

#8 , 22 jan 2014 23:31

Hangt er vanaf of dat te zien is OP/AAN de verpakking.
En of men de zaken zelf heeft gepakt of ze zijn overhandigd.
En of de verkoper de zaken heeft ingescand en dan zijn kassaticket gemaakt.

Terug naar “Consumenten Koop”