Beste,
2.5 jaar geleden bouwden we met sleutel op de deur. Onze trap werd geleverd door een onderaanneming.
We kozen een 1ste keus beukenhouten trap en betaalden een supplement voor een grondlaag aangezien we de bedoeling hadden deze trap te verven.
Al meteen na de plaatsing hadden we het gevoel dat het hout niet van goede kwaliteit was, omdat ze toch wisten dat we de trap gingen verven. Opmerkingen die we hierover hadden werden weggewuifd. Omdat we toen in tijdnood zaten, hebben we ons ook laten afwimpelen, maar eigenlijk heeft de trap ons altijd gestoord.
Nu overwegen we de aankoop van een vaste zoldertrap en uit nieuwsgierigheid lieten we ook deze leverancier komen voor het maken van een offerte. Uiteraard gaven we aan dat we ook deze trap wilden lakken.
Toen we de offerte binnenkregen viel ons meteen op dat er gekozen was voor 2de keus beukenhout.
Toen ik de vraag stelde waarom 2de keus, kreeg ik als antwoord dat ze dit meestal deden bij een trap om te lakken.
Ik heb in mail letterlijk gevraagd of dit hetzelfde hout was als voor onze onderste trap en kreeg hierop een bevestigend antwoord via mail. Ja dit is hetzelfde hout met hetzelfde uitzicht.
Maw wij betaalden 2.5 geleden voor een 1ste keus trap + een extra supplement voor een grondlaag.
En krijgen nu in een mail bevestigd dat dit eigenlijk 2de keus hout is.
We zijn hierover in discussie gegaan, en nu worden deze woorden ingetrokken, maar ik heb natuurlijk zijn oorspronkelijke mail bewaard.
Kunnen we hiermee verder gaan?
En zoja, bij wie moeten we hiervoor terecht?
Alvast bedankt!