Online aankoop.

PhilippeBE
Topic Starter

Online aankoop.

#1 , 10 jan 2014 17:13

Geachte,

Ik heb op 25 juni 2013 via een online veiling per ongeluk 46 euro geboden terwijl ik 16 euro wou bieden. Een jammerlijke zaak door snel te willen zijn met gevolgen.

Aangezien je het bod niet kan annuleren, heb ik onmiddellijk mijn accountgegevens gewijzigd (naam, adres, etc) en de account verwijderd. Na een drietal maanden niets te hebben gehoord, kreeg ik begin december plots een e-mail met dit als boodschap:

'Aanmaning, voorkom incassokosten
Lukt het niet om binnen 14 dagen te betalen, dan wordt de vordering overgedragen aan een incassobureau. Het verschuldigde bedrag wordt dan verhoogd met 15%, met een minimum van €40,-'

Kunnen ze mij echt verplichten om dit toch te betalen? Ik weet het niet, kan er iemand mij wat meer uitleg verschaffen?

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt,

Philippe
Laatst gewijzigd door Vandebos op 10 jan 2014 18:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen conform regels verwijderd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 jan 2014 17:37

Hebben ze u iets geleverd intussen?
Uw gegevens wijzigen helpt uiteraard niets.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

LeenW

#3 , 10 jan 2014 17:47

Als u onmiddellijk een mail had gestuurd, was er misschien begrip geweest voor de situatie. Nu lijkt het alsof u opzettelijk tegenwerkt. Ze kunnen u uiteraard verplichten tot betalen, en een incasso sturen als u dat niet doet.

Als ze intussen al verkeerd geleverd hebben omdat u uw adres heeft veranderd, lijkt mij dat niet de schuld van het bedrijf.

Reclame

Oude Belg

#4 , 10 jan 2014 19:36

U hebt een bod uitgebracht, en dat is bindend.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

PhilippeBE
Topic Starter

#5 , 13 jan 2014 19:48

Bedankt voor de reacties. Het betreft een etentje voor twee personen in een restaurant. Ik heb dus niets geleverd gekregen. Ik vroeg mij echter af in hoeverre een incassobureau u kan verplichten tot betalen en of dat allemaal volgens de wet is en indien ze mij de incasso opsturen, dan ben ik toch helemaal niet verplicht de incassokosten te betalen? Volgens de consumentenwetgeving ben ik toch alleen aansprakelijk voor de gewonnen veiling?

LeenW

#6 , 13 jan 2014 20:08

Zoals ik al zei, het is waarschijnlijk verkeerd geleverd omdat u uw gegevens hebt veranderd. Mijns inziens is de vordering dan ook terecht. De incassokosten kunt u beperken door mee te werken.

Terug naar “Consumenten Koop”