Laagste prijs garantie Winkel X. Klacht niet respecteren

verhulstp
Topic Starter

Laagste prijs garantie Winkel X. Klacht niet respecteren

#1 , 19 dec 2013 23:26

Ziehier mijn verhaal. Kan er juridisch iets aan gedaan worden?

Betreft: Klacht: [1698604:559719] Dossier nr. 80079585
Een kitchenaid in een winkel te koop gezien aan 669 euro. Dit is een gewone Belgische winkel. Dus geen webwinkel.
Echter koop ik steeds mijn toestellen bij x. Daar gaan kijken en identiek hetzelfde toestel met dezelfde referentie en kleur, staat daar aan 995 euro.
Contact genomen met sales Afdeling X via mail.
Daags nadien een mailtje terug dat de winkel die ik vermeldde een buitenlands winkel is.
Ziehier hun antwoord: (" We hebben uw aanvraag verder onderzocht maar kunnen geen positief antwoord geven. De firma die u vermeldt is een buitenlands bedrijf en de merkpolitiek die in dit land wordt toegepast verschilt van de politiek die in België geldt. Bovendien gelden er ook andere BTW- en recyclagetarieven. Dit verklaart waarom er prijsverschillen kunnen zijn zoals u hebt opgemerkt. Wij kunnen onze prijs dus niet aanpassen.")
Echter zijn ze mis. Het gaat om een winkel in België. Blijkbaar niet professioneel genoeg om te kijken waar de winkel gelegen is.
Ik mail dus terug met het goede nieuws dat het wel degelijk een Belgische winkel is met hoofdezetel in België en dat het toestel daar te koop staat. Ik ben echter gewoon om alles bij x te kopen. Waarom nu anders. Ik vraag dus of ze dan hun laagste prijsgarantie dan toch kunnen waarmaken.
Ik krijg dan een kort antwoord: "Beste Heer, Het gaat hem hier inderdaad niet over een buitenlands
bedrijf, maar toch heeft dit bedrijf niet dezelfde service en voorwaarden dan x. Ons aanbod blijft ongewijzigd."
Nochtans is de service in die andere winkel identiek. Ze geven dezelfde garantie en deskundig uitleg. Daarbovenop krijg ik er voor de feesten een fles champagne Drappier twv 25 euro omdat het toestel meer dan 500 euro zou kosten. Dus echt heel klantvriendelijk.
Bij deze is het voor mij duidelijk dat X mij liever kwijt is als vaste klant en dat ze hun "laagste prijsgarantie" totaal niet respecteren. Ze vinden telkens een onwaarschijnlijke reden om er tussenuit te glippen. Ik vind me als X klant echt opgelicht! Een schande voor zo'n bedrijf. Wellicht is het prijsverschil te groot en houden ze zich daarmee liever niet aan hun woord. "X, voorlopig geen akte van vertrouwen". Zal nogmaals een klacht sturen. Hopelijk ditmaal meer eerlijkheid.

Update klacht laagste prijsgarantie KITCHEN AID ARTISAN 5KSM7580XCA.
Vandaag een telefoon van de consumentendienst X gekregen. Die willen wel hun prijs aanpassen naar 850 euro ipv 999 euro, maar niet naar dezelfde prijs, zijnde 669 euro, als de andere Belgische winkel (geen webwinkel en toestel staat zelfs niet in promotie) waar ik identiek hetzelfde toestel zag met dezelfde service. De reden is dat die winkel waarschijnlijk hun toestellen in Frankrijk aankopen. Dit is misschien mogelijk, maar doet er niet toe. Ziehier X zijn laagste prijsgarantie voorwaarden:

"We controleren elke dag de folders en promoties van andere winkels. Want ook ten opzichte van die prijzen passen we onze prijzen meteen aan. Mocht u ondanks al onze inspanningen toch nog ergens een lagere prijs opmerken, dan kan u dat meedelen aan een van onze verkopers in onze winkels. Na controle passen we ook dan onmiddellijk onze prijs voor u aan".

Respecteert X die laagste prijsgarantie: ja of nee; Indien niet, waarom die leugenachtige reclame erover op de radio? En wat te doen?
Laatst gewijzigd door Vandebos op 19 dec 2013 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam firma uit post verwijderd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 dec 2013 23:40

Staat in de voorwaarden va winkel X niet dat de vergelijking gebeurd met de winkels in de regio?
Moderator was er ook rap bij 8_)

Vandebos

#3 , 19 dec 2013 23:42

Wat te doen? Kopen bij de andere firma in kwestie en u verheugen dat u het prijsverschil niet heeft opgemerkt na aankoop bij X. Wat verwacht u van een bedrijf dat in maart een tv aanbiedt voor € 499 en vervolgens in zijn folder een maand later identiek dezelfde TV aanbiedt afgeprijsd van €749 naar €549!

Reclame

verhulstp
Topic Starter

#4 , 20 dec 2013 17:15

Maar bij de andere firma moet ik wel 3weken wachten voor levering, daarom dat ik liever winkel x had, waar ik trouwens al mijn elektro koop. En winkel X heeft een winkel binnen de 20km van de andere winkel. Tevens staat vermeld dat winkel X de prijzen in al zijn winkels onmiddellijk aanpast indien hetzelfde toestel ergens anders goedkoper wordt gezien.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 dec 2013 17:37

Wil toch lukken die winkel X ( 8_) ) verkoopt ook computers en programma's...
Een vriendin heeft daar net een laptop gekocht. Een specifiek programma koste €139 terwijl op een webwinkel het aan €119 stond.... maar ze kreeg het niet voor die prijs.
Een andere winkel x binnengegaan en daar zelfde verteld net een laptop gekocht en nu programma ... na korte beraadslaging heeft ze het aan € 119 gekregen.
Je ziet maar.
PS vriendin is nogal van het vasthoudende type. :mrgreen:

Fluppe zuutes

#6 , 03 jan 2014 00:33

Heb ook zo iets in die aard voorgehad, maar dan wel "het komt morgen of overmorgen binnen".
Dus daags nadien gebeld en jawel het was binnengekomen, ik daar naartoe todat ik de rekening kreeg, die was plots beduidend hoger !
Ik was niet akkoord, hun uitleg was dat ik het had moeten bestellen de dag ervoor, en dat nu de prijs hoger was, mijn reactie van dat had uw verkoper dan wel mogen zeggen. Niets aan te doen, ik heb het dan niet gekocht.
Wel nog telefonisch geklaagd, en hun reactie was dat ze dagprijzen hanteerden en dus ....... het zijn dus in feite martkramers en geen firma dus.
Vanaf toen nooit meer iets bij hen gekocht, wel gaan kijken en uitleg vragen, maar kopen .......... neen dat doe ik ergens anders. En daar krijg ik ook uitleg alleen ligt dat niet op mijn route daarom dat ik er nog langsga voor info, dat doe je op de markt ook he :-)

nero987

#7 , 03 jan 2014 18:22

Firma X, wie zou dat toch maar zijn... Ik kreeg daar laatst wat aan de prijs van een webwinkel waar je ook kon gaan afhalen.
Niet een gewone winkel dus aangezien je alleen kon gaan afhalen wat je voordien op de website besteld had.
Toch kreeg ik mijn korting tot het bedrag van de webwinkel. Het ging "maar" over 40euro, en de verkoper had eerst even de gerante erbij gehaald.
Veel hangt van de persoon af die het op dat moment behandeld...

Het prijsverschil bij u is wat groter, waardoor het wat moeilijker wordt.
Maar strikt juridisch gezien denk ik thans dat u in uw recht bent.
Als het dan inderdaad om EXACT hetzelfde toestel gaat, met dezelfde garantie en de mogelijkheid die winkel binnen te stappen en vragen te stellen aan de verkoper(s).
Er is in het verleden wel vaker wat aan de hand geweest over het feit dat ze de prijzen niet aanpassen na een melding, ze geven de klant wel hun korting, maar passen de prijs niet aan zoals ze beloven.
Is nog in VOLT geweest (programma op één).

verhulstp
Topic Starter

#8 , 05 jan 2014 19:00

Het gaat inderdaad om "EXACT hetzelfde toestel gaat, met dezelfde garantie en de mogelijkheid die winkel binnen te stappen en vragen te stellen aan de verkoper(s)"; Ze gingen me nog eens contacteren met meer info, maar we zijn al 2 weken verder en nog niks gehoord. Ik heb het toestel dan inmiddels bij de andere firma gekocht en dus 330 euro minder betaald voor net hetzelfde. Het blijft een regelrechte schande, daar ze met hun valse beloftes goedgelovige mensen aantrekken. Maar hun prijzen passen ze dus zeker niet aan. Niet voor mij, maar dus ook niet in AL hun winkels zoals ze beloven. En ze weten dat de consument geen rechtszaak zal beginnen. Ze zijn enkel 1 trouwe klant verloren en toch een beetje hun goede? naam. Ik begrijp enkel nog steeds niet waarom ze hun beloftes niet nakomen. Als de andere winkel aan een goedkopere prijs verkoopt, dan moeten zij dat toch ook kunnen? Beter een beetje winst dan geen winst. Een schaap kan men verschillende malen scheren, maar slecht 1 maal slachten.

Terug naar “Consumenten Koop”