Beste,
Wij hebben een onderhoudscontract (moeten) afsluiten omdat we anders geen garantie hebben op onze warmtepomp.
Onlangs bleek dat het in ons huis veel te warm was, zelfs na handmatige regeling van onze thermostaat.
Daarvoor heb ik naar deze firma gebeld die me via de telefoon gezegd heeft dat ik de temperatuur wat lager moest zetten .... zover waren we ook al gekomen :p
De dag erna heb ik terug gebeld om te zeggen dat het euvel nog niet verholpen was ... . De tecnieker was niet aanwezig en ging me terugbellen.
De volgende dag stond die echter aan onze deur en heb ik die dus maar binnen gelaten.
Het probleem was na exact 2 minuten opgelost, nl de stroom eens af- en aanzetten. (dit kon men toch vertellen over de telefoon?)
Deze week ontvang ik echter een factuur van 95€ ... .
Op de factuur staan 1.5u aan werkuren.
Ik heb naar de firma gebeld om uit te leggen dat dit waarschijnlijk een vergissing was.
Daar wisten ze me echter te vertellen dat dit niet onder het onderhoudscontract valt ... (maar volgens mij valt dit toch wel duidelijk onder garantie??)
Toen ik vroeg naar de 1.5u zei men dat de uren beginnen te lopen van zodra de chauffeur in de auto stapt ... .
Rekening houdend met het feit dat deze firma op 10min van ons huis ligt en ik nooit iets heb ondertekend en dit toch wel onder garantie valt vermoed ik dat ik deze factuur niet dien te betalen?
Wat kan ik hier aan doen ...?