#13 , 12 dec 2013 09:07
Ik heb ook met een SOD firma gebouwd (zeer tevreden van trouwens) en wij hebben NOOIT een factuur van één van de onderaannemers gekregen. Alles is altijd via de SOD firma betaald geweest. Ook de "extraatjes". De extraatjes staan ook vermeld in het lastenboek. Wij hebben echter een aantal dingen ook "cadeau" gekregen van de SOD firma: schuiftrap naar de berging boven onze garage, een extra radiator op onze tweede kleine badkamer, en enkele extra stopcontacten hier en daar. Die dingen staan nergens vermeld in een document, maar zijn mondeling afgesproken met de verkoper van de SOD firma.
Ik vind het dus niet zo abnormaal dat de TS deze vliegenramen interpreteerde als mee opgenomen in de prijs van de ramen. Als deze vliegenramen zonder beschadiging aan de ramen kunnen verwijderd worden, zou ik de onderaannemer laten weten dat u er van uitging dat de vliegenramen in de prijs van de ramen zat die u betaald hebt aan de SOD firma, dat u nooit meegedeeld is dat dit voor extra kosten ging zorgen, en dat u niet van plan bent dit te betalen aangezien u nooit akkoord gegaan bent met de prijs hiervoor, maar dat de onderaannemer altijd de vliegenramen terug kan komen ophalen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!