geen garantie zonder onderhoudsfactuur toch binnengenomen ?

ganapathi tantre

Re: geen garantie zonder onderhoudsfactuur toch binnengenome

#16 , 09 aug 2013 16:41

u hebt blijkbaar in mijn berichten nog altijd het verschil niet willen of kunnen zien tussen: ik eis en ik heb recht op. Dus eisen dat u recht heb op dit of dat terwijl de garantie periode verlopen is lijkt mij niet fair te zijn. Eisen dat er een vervanging is tijdens een reparatie, etc Sommigen weerhouden zich daar in een verkooppunt zelfs niet van omdat luidkeels te doen en dan te roepen dat er geen service meer is. Dat lijkt mij niet de juiste instelling te zijn. Het beslissingsrecht om service te krijgen lijkt mij te liggen bij de leverancier dat is zijn perogatief u kan dat niet rechtmatig afdwingen of opeisen Zeggen dat u alle rechten hebt binnen de garantieperiode is de normaalste zaak.
En dat is vandaag de dag het probleem. Men eist als maar meer ook buiten datgene wat werd overeengekomen in vele gevallen zelfs zonder valabel argument. Ik denk zelfs dat u bij de grote verdediger van de consument zijnde TA daar zelfs niet moet mee aankomen zetten.
Tot slot: dwarsliggen lijkt mij toch eerder een term waarin 2 kampen bijna evenveel gelijk hebben maar niet tot een oplossing blijken te komen. Zoals bvb u en ik :) :) :) :) :): ) Iemand die alle recht aan zijn kant heeft of voldoet aan wat overeengekomen is kan je geen dwarsligger noemen beetje zoals euh ......... u en ik :- :) :) :)

Kijk bvb ook eens naar de terugname politiek van winkelketens: sommigen denken nu al dat dit een recht is. Die politiek wordt gevoerd onder druk van die consument maar is niet afdwingbaar (tenzij overeengekomen) en ook daar zijn er regels zoals bvb een onbeschadigde verpakking ook al heb je het product niet gebruikt moet het nog verkoopbaar zijn. Of koopt u zonder vragen een product dat ergens dan maar in een vervangend plastic zakje hangt
T'is toch niet gebruikt dus waar is het verschil ?

U hebt idd gelijk om te stellen dat er al een bepaalde garantiekost in de prijs zit. Maar ik denk dat we met z'n allen ook de prijs zullen moeten gaan betalen voor buiten nissige eisen door sommige consumenten. Maw er zijn er die niet meer willen accepteren dat sommige zaken nu éénmaal gebeuren (bvb een garantie die 2 dagen vervallen is of bvb in een andere topic het verlies van een etiket ) en daar draaien we met z'n allen voor op want fabrikanten leveranciers gaan die evolutie niet blijven dragen. Kan ook niet.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#17 , 09 aug 2013 16:50

De garantiewet is duidelijk voor de TS: http://www.eccbelgie.be/wettelijke-en-c ... s41521.htm" onclick="window.open(this.href);return false; (puntje "wettelijke garantie"). Dus als hij kan bewijzen dat het defect niet te wijten is aan slecht onderhoud of niet zijn schuld is, heeft hij weldegelijk recht op de garantie. Alleen is het in zijn geval moeilijk te bewijzen.
Laatst gewijzigd door webmaster op 09 aug 2013 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: off-topic verwijderd
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

rcboy
Topic Starter

#18 , 26 nov 2013 21:38

topic mag gesloten worden,toestel werd in garantie hersteld.
Ik heb gezien dat er een nieuwe gaskabel en hendel geplaatst werd dus vermoedelijk zat daar ergens het probleem

bedankt voor de hulp

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”