En dat is vandaag de dag het probleem. Men eist als maar meer ook buiten datgene wat werd overeengekomen in vele gevallen zelfs zonder valabel argument. Ik denk zelfs dat u bij de grote verdediger van de consument zijnde TA daar zelfs niet moet mee aankomen zetten.
Tot slot: dwarsliggen lijkt mij toch eerder een term waarin 2 kampen bijna evenveel gelijk hebben maar niet tot een oplossing blijken te komen. Zoals bvb u en ik

Kijk bvb ook eens naar de terugname politiek van winkelketens: sommigen denken nu al dat dit een recht is. Die politiek wordt gevoerd onder druk van die consument maar is niet afdwingbaar (tenzij overeengekomen) en ook daar zijn er regels zoals bvb een onbeschadigde verpakking ook al heb je het product niet gebruikt moet het nog verkoopbaar zijn. Of koopt u zonder vragen een product dat ergens dan maar in een vervangend plastic zakje hangt
T'is toch niet gebruikt dus waar is het verschil ?
U hebt idd gelijk om te stellen dat er al een bepaalde garantiekost in de prijs zit. Maar ik denk dat we met z'n allen ook de prijs zullen moeten gaan betalen voor buiten nissige eisen door sommige consumenten. Maw er zijn er die niet meer willen accepteren dat sommige zaken nu éénmaal gebeuren (bvb een garantie die 2 dagen vervallen is of bvb in een andere topic het verlies van een etiket ) en daar draaien we met z'n allen voor op want fabrikanten leveranciers gaan die evolutie niet blijven dragen. Kan ook niet.