hallo, ik had graag advies gehad in verband met een probleem bij de plaatsing van mijn zwembad. De zaak is nogal ingewikkeld, bij deze :
ik heb een bestelbon van ongeveer 18,500€ die de kosten voor het materiaal evenals de plaatsing van het zwembad omvat (behalve de plaatsing van de boordsteen, zou ongeveer 4 à 500€ zijn). Er was overeengekomen met de aannemer dat er op een gedeelte geen btw betaald zou worden om zo te prijs te kunnen drukken.
De kosten voor de plaatsing van de boordsteen moesten apart betaald worden. Tijdens de plaatsing zijn er nog bijkomende werken verricht, namelijk het plaatsen van een terras rond het zwembad (evenals de aankoop van de stenen) en werken aan de beton die niet voorzien waren en er werd afgesproken om dit in het "zwart" te doen (was ongeveer een budget van 2500€).
Er werd 2 keer een voorschot betaald via overschrijving naar de aannemer. De rest moest in het zwart betaald worden (wij hebben een cash betaling gedaan van 7000€ en eentje van 2500€ ongeveer)
Nu is het zo dat de aannemer mij dubbel zoveel aanrekent voor de werken aan het terras. Voor de eerste dag heeft hij ongeveer 5 à 600€ gerekend en voor de andere dag (terwijl er misschien slechts één uur meer is gewerkt met hetzelfde aantal mannen) praktisch 1100€ aanrekent.
De aannemer heeft mij dus een faktuur van ongeveer 10.000€ doorgestuurd, opgemaakt in die zin dat er een openstaand saldo van die 1100€ op staat.
Bovendien is het zo dat de liner niet goed geplaatst is, er zitten plooien in de treden van de trap.
wij hebben dus gezegd tegen de aannemer dat wij niet akkoord zijn met de aangerekende werkuren voor de plaatsing van het terras (de rest betwisten wij niet) en dat we dus die faktuur niet willen betalen maar hij wil hiervan niets horen. Tevens zullen wij niet betalen vooraleer die liner in orde is gebracht. Daarop zegt hij ons dat we eerst de faktuur moeten betalen en dat hij de liner volgend voorjaar in orde zal brengen (wij vertrouwen dit dus niet echt)
kan iemand mij raad geven en zeggen wat ik moet doen