#1 , 06 nov 2013 09:55
Wij hebben namelijk onze wagen verkocht aan een handelaar, de wagen was reeds gekeurd voor verkoop: blanco.
Wij vroegen 2000 euro en hij wou 1000 geven en gingen akkoord dan heeft hij er nog eens 100 euro aan afgedaan omdat er 1 venster niet naar omhoog ging. Soit, wij hebben deze dan verkocht voor 900 euro.
Hij vond een verkoopsovereenkomst niet nodig (dom van ons achteraf bekenken) terwijl wij de documenten wel bij ons hadden. De auto stond op een parking bij een kennis van ons en de handelaar vroeg of hij de auto nog een paar dagen mocht laten staan en dat hem dan later zou komen oppikken en dit ook was geen probleem.
Hij heeft betaald en de papieren van de wagen meegenomen. Nu 6 dagen later krijgen we een mail van hem dat hij naar de fraudepolitie gaat en bij een expertisebureau als ik met hem geen contact opneem, nu maak ik mij zorgen die auto was in orde en als er nu "plots" van alles zou schelen wat dan??? En als hij er zelfs iets aan gedaan heeft om dit te beweren zodat ik deze auto zou terug moeten nemen volgens hem. Ik ga ondertussen wel naar de keuring gaan om een bewijsje van dat de wagen gekeurd is dan heb ik dat tenminste nog.
Wat kan hij doen en wat zijn de gevolgen hiervan?