Hallo,
Ik heb een tijdje geleden mijn bijna oldtimer vespa px (50cc) verkocht. Het gelijkvormigheidsattest van deze brommer was ik verloren geraakt maar heeft mij nooit problemen gegeven om mij te verzekeren. Ik heb het voertuig verkocht met een bewijs van verlies van gelijkvormigheidsattest, zodat de koopster zelf eventueel nog een aanvraag voor een duplicaat kon doen. Bij de verkoop werd een overeenkomst van verkoop ondertekent waarop enkel vermeld stond dat de batterij leeg was. Nu bleek achteraf dat de verzekeringsmaatschappij van de koopster haar niet wou verzekeren zonder duplicaat van het gelijkvormigheidsattest. De koopster vroeg met aandrang dat ik de kosten van dit duplicaat op mij zou nemen maar ik zelf vind dat deze zaak nu los van mij staat aangezien zij officieel de nieuwe eigenaar is van het voertuig. Zij dreigt nu de verkoop aan te vechten indien ik dit niet zou betalen. Nu is mijn vraag bijgevolg of zij effectief een punt heeft en ik verplicht ben voor deze kosten op te draaien...?
Alvast bedankt!