Goeiendag samen,
Ik hoop dat iemand me hier wat advies kan geven, waarvoor bij voorbaat dank.
Ik koop al verschillende jaren heel wat spullen online, tot op heden met relatief weinig problemen. Echter denk ik nu echt opgelicht te zijn, en ik hoop de persoon in kwestie flink te laten zweten voor mijn centen.
Het gaat maar om een klein bedrag (€20), maar het gaat mij om het principe. Dit soort praktijken kan echt niet door de beugel.
Het verhaal:
Op 8 september de verkoper een mail gestuurd ivm een advertentie op een zoekertjes site. We komen tot een overeenkomst, en ik maak het geld over. Op 20 september vraag ik of er iets mis gelopen is, want ik heb nog niets ontvangen. De verkoper zegt me dat het pakje teruggekomen is wegens een slechte verpakking, en dat hij het direct terug op zal sturen. Ik antwoord dat dit geen probleem is, kan gebeuren. Een drukke periode volgt, en ik denk er even niet meer aan. Dan wordt het 6 oktober, nog steeds niets ontvangen, dus ik stuur nogmaals een mail met de vraag of er weer iets misgelopen is. Geen reactie, 11 oktober vraag ik een scan van het bonnetje van de post, of een traceernummer, zodat ik zelf bij het postkantoor om info kan gaan vragen. Nog steeds geen reactie, op 13 oktober stuur ik dat dat mijn laatste bericht is, en als ik tegen het einde van deze week niets gehoord heb, ik verdere stappen zal moeten ondernemen.
Vandaag (14 oktober) stuur ik een sms naar het nummer dat hij bij zijn andere advertenties heeft opgegeven, weer met de vraag voor een traceernummer, ook zonder reactie.
Ik vraag een kennis een mail naar hem te sturen, met een vraag over 1 van zijn andere advertenties, waarop hij binnen enkele uren wel antwoord geeft. Ik hoop zo zijn adres te weten te komen.
Morgen ga ik eens bij de post langs, maar ik denk dat zij weinig kunnen doen. Lijkt me sterk dat ze zonder verwittigen een pakje voor mij wekenlang achter gaan houden.
Nu, moest ik zijn adres vast kunnen krijgen, wat kan ik dan verder doen?
Mijn redenatie zou zijn, mailverkeer en betaalbewijs afdrukken & klacht neerleggen bij de politie, de zoekertjessite, en eens bij de bank langs gaan om te horen of zij iets voor mij kunnen betekenen?
Bedankt voor uw tijd!