Annulatie aankoop wegens overmacht

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Annulatie aankoop wegens overmacht

#16 , 22 okt 2013 16:08

Het kan wel kwaad als u de verkoper in een slecht daglicht gaat stellen terwijl deze niets meer maar ook niets minder zijn rechten verdedigd zoals door scorpioen werden uitgelegd.
Dat de topic starter de zaak even voorlegt bij de hoofdzetel / importeur, heeft niets met een "slecht daglicht" te maken (zolang hij geen leugens vertelt). De topic starter heeft het recht om zijn verhaal tegen gelijk wie te vertellen, of zelfs in de krant te laten zetten, zolang het maar waarheidsgetrouw is en geen leugens bevat...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#17 , 23 okt 2013 00:08

Dat is net wat ik wilde zeggen ... dus het verhaal zonder namen.

Gebruiker21

#18 , 23 okt 2013 10:20

Dat is net wat ik wilde zeggen ... dus het verhaal zonder namen.
Waarom zonder namen? Ik heb in het verleden ook een inporteur gecontacteerd en hen gemeld: "Garage XXX te XXX heeft mijn wagen drie keer binnen genomen voor hetzelfde probleem, dik gefactureerd, en de symptomen komen weer terug. Ik vind dit onaanvaardbaar en hoop op een tussenkomst van uwentwege, anders zal ik mij in de toekomst genoodzaakt zien toch voor een ander merk te kiezen, en zal ik vrienden en kenissen die een nieuwe wagen willen aanschaffen graag mijn ervaringen met uw merk meedelen." Dus een berichtje MET namen (maar ZONDER leugens).

Zaak was snel opgelost. Garage XXX heeft zelfs inspectie gehad van de importeur. Maar het ging hier uiteraard wel om een officiële dealer, geen onafhankelijke verkoper.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

love2drivebmw
Topic Starter

#19 , 31 okt 2013 11:34

Waarom zou ik de verkoper in een slecht daglicht stellen door de waarheid aan te halen ? Als ik zeg dat hij weinig humaan handelt door zijn uitspraken ben ik toch niet aan het liegen dacht ik. Het is mijn goed recht om aan andere mensen mede te delen hoe die verkoper handelt met de mensen en zij kunnen dan zelf hun conclusies trekken. Daarenboven blijkt die autohandelaar nog meer vijanden gemaakt te hebben die ik echter niet kan bewijzen en dan ook nergens ga vermelden. Malafiede personen vind je overal , ook in de autobranche.
Mocht die persoon een beetje respect hebben voor onze situatie en commercieel inzicht zou hij andere voorstellen gedaan hebben dan enkel onmiddellijk te zeggen dat hij zondermeer recht heeft op het voorschot EN zelfs meer.

Franciscus

#20 , 31 okt 2013 12:18

Mocht u de reacties van scorpioen eens GOED lezen.

Als de wagen niet wordt afgehaald dan kan/zal de autodealer wettelijk het volste recht hebben om naar de rechtbank te stappen.
Wat dient hij te bewijzen : dat er een CONTRACT is tussen partijen. Dat het goed kan geleverd worden en DAT de betaling kan gebeuren door de persoon in kwestie OF zijn wettelijke vertegenwoordigers.
Hoe dit eindigt wel dat zal dan een rechter beoordelen.

Het feit dat u naar de pers zou stappen met naam en toenaam zou u wel eens heel zuur kunnen opbreken. Of de pers daar zo ineens aan mee zou werken durf ik ook te betwijfelen.
De autodealer beroept zich op zijn wettelijke rechten en is net zo goed als de ondertekenaars van dit contract gebonden door het ondertekenen van een bestelling bij ZIJN leverancier.

Gebruiker21

#21 , 31 okt 2013 13:22

Het feit dat u naar de pers zou stappen met naam en toenaam zou u wel eens heel zuur kunnen opbreken. Of de pers daar zo ineens aan mee zou werken durf ik ook te betwijfelen.
Dat van naar de pers stappen was een "bij-wijze-van-spreke" van mijnentwege. Ik denk niet dat de TS te kennen gegeven heeft naar de pers te willen stappen (of ik heb erover gelezen).

Terug naar “Consumenten Koop”