Tot wanneer heeft verkoper recht op zijn geld?

d8v1nc1
Topic Starter
Berichten: 36

Tot wanneer heeft verkoper recht op zijn geld?

#1 , 11 okt 2013 13:08

Wij hebben een tijdje geleden zonwering laten plaatsen.

Doordat er een probleempje is met één van de zonweringen hebben wij afgesproken slechts de helft van de factuur te betalen. De verkoper was hier akkoord mee. Zij gingen proberen een oplossing te vinden, maar wij hebben al maanden niets meer gehoord. Ik blijf natuurlijk niet nabellen.

Nu is mijn vraag tot wanneer zij zich kunnen beroepen op de niet-betaalde helft van de factuur? Vervalt dit na enige tijd?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#2 , 14 okt 2013 18:36

Heeft u ooit het mondeling akkoord aan hen bevestigd per email, fax of brief?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

d8v1nc1
Topic Starter
Berichten: 36

#3 , 15 okt 2013 20:25

Heeft u ooit het mondeling akkoord aan hen bevestigd per email, fax of brief?
Beste Advodanck,

Ik heb hen gevraagd dit per mail bevestigen, wat ze ook gedaan hebben:

"Het is okee als u alvast de heflt van de factuur betaalt en even afwacht voor de rest."

Alvast bedankt!

Reclame

d8v1nc1
Topic Starter
Berichten: 36

#4 , 24 okt 2013 19:30

Niemand?

bartvdv
Berichten: 1911

#5 , 24 okt 2013 19:51

De verjaringstermijn is 5 jaar. Dus ze kunnen nog een paar jaar wachten om de rest op te eisen. Dus zorg er voor dat je de bewijzen van protest en e-mailverkeer met de leverancier goed bijhoudt. Eventueel kan je nog een keer informeren naar de stand van zaken via een aangetekende zending en aandringen op een oplossing en verwijzen naar wat eerder werd gezegd, zodat de datum vastligt ?

Als dit de enige zin is die in de e-mail staat, is die nadelig voor jullie omdat er niet gesproken wordt over een probleem en de oplossing die zij voorstellen. Nu lijkt het alsof jullie uitstel van betaling hebben gevraagd.

Terug naar “Consumenten Koop”