advocatenkantoor

Kelly_pl
Topic Starter

advocatenkantoor

#1 , 11 okt 2013 17:51

Ik kreeg vandaag een brief van een advocatenkantoor ivm een niet betaalde factuur van 25euro van X.

Het advocatenkantoor rekent mij nu 103,55euro aan.
intresten, incassokosten, schadenvergoeding,...
Indien ik niet betaal word er het volgende geschreven:

Na bespreking met cliënte heeft zij de beslissing genomen om te presisteren in deze zaak, desgevallend middels gerechtelijke procedure hetgeen aanzielijke meerkosten ten uwe late zal veroorzaken.

Ik ben inderdaad sinds een jaar of 3 lid van X. Ik heb telkens mooi mijn aankoopbonnen twv 25euro betaald en heb zelden een bestelling geplaatst.
Hoe ik lid ben geworden van X weet ik niet eens meer. Ik vermoed gewoon ingeschreven via de website voor een gratis CD ofzoiets. Ik heb in elk geval nooit een handtekening op een blad papier moeten zetten voor X.

Nu heb ik de laatste aankoopbon nooit gekregen. Ik heb hiervoor getracht om telefonisch contact op te nemen met X nadat ik 2 aanmaningen had ontvangen via e-mail, echter heb ik niemand aan de lijn te pakken gekregen. Ik heb 3 maal gebeld en 3 x 10 minuten naar een muziekje geluisterd waarna het gesprek automatisch werd beëindigd.
Bye bye 30euro belkrediet en nog geen stap verder.
Gezien dit al de tweede keer is dat ik zou moeten betalen voor een bon die ik nooit heb gekregen heb ik dan ook meteen via het contactformulier op de website mijn lidmaatschap stop gezet op 14/09/2013.

Ik heb hiervan ook de volgende bevestigingsmail ontvangen van X:

Beste Mevrouw...,

Uw opzegging is door ons ontvangen en genoteerd. Uw lidmaatschap eindigt op 14-09-2013.

Wij vinden het bijzonder jammer dat u bij X weggaat. Als u besluit binnen de 3 maanden uw lidmaatschap te hernemen, behoudt u alle voordelen die u reeds heeft opgebouwd.
Wij hopen dat u met plezier terugkijkt op uw lidmaatschap en danken u voor het vertrouwen dat u in ons heeft gesteld.

Uiteraard bent u ook als klant steeds welkom in onze winkels en op onze website http://www.x.be" onclick="window.open(this.href);return false;, zonder lidmaatschap en zonder extra verplichtingen.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice x.be

Hoe moet een mens ooit van die X af geraken?
En wat kan er gebeuren als ik de brief van het advocatenbureau gewoon negeer en niet betaal?
Vallen die aankoopbonnen niet onder verplichte aankoop die volgens wat ik heb gehoord verboden zijn in België?

Ik kan natuurlijk weer gewoon betalen om van dit probleem verlost te zijn, maar binnen 3 maand krijg ik gewoon opnieuw een aankoopbon die ik weer moet betalen en begint het spelletje weer van voor af aan. Dus dat lost het probleem totaal niet op.
Laatst gewijzigd door Vandebos op 11 okt 2013 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam conform regels forum verwijderd

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding