auto verkocht met verborgen gebrek?

hansterberg
Topic Starter

auto verkocht met verborgen gebrek?

#1 , 06 sep 2013 23:42

ik verkocht onlangs auto die ik zelf niet heb ingeschreven, omdat de carroserie me niet beviel, in verkoopsovereenkomst stond dat ik nog luidspreker deksel zou bijleveren en evt!!! ook nog een temp sensor, gezien ik even nog op verlof was en terugkwam en het onderdeel nog in back order was heb ik het nog niet kunnen leveren (waarde 12€) , hiervoor neemt mevr x een advocaat onder de arm die dreigt dit binnen termijn van 14 dagen op te lossen, doch het verkoopsovereenkomst is niet langer het zelfde gebleven, is het woord evt. geschrapt, en is er nog een paneel met bedrading bijgekomen, zo dom dat ik geweest ben heb ik deze vrouw toevertrouwd de overeenkomst zelf te laten schrijven terwijl ik nummeprlaten aan voertuig monteerde, ik heb ze gelezen en getekend, helaas heeft vrouw x nog steeds mijn exemplaar, en kan ze schrijven wat ze wil, ik heb ook een sms van haar waarin ze toegeeft dat zij de bewijzen heeft beide exemplaren dus ik geen verhaal heb, dit was een antwoord op mijn sms dat ik haar verwittigde dat ze moet oppassen met valsheid in geschriften.

hoe schatten jullie de kansen hier? of evt tips?

update deze week belde advocaat me dat er een verborgen gebrek is aan auto rotte chassisbalk ofzo, of lekkend en hierdoor schade aan bedrading of computers , hij wil mij hiervoor aansprakelijk stellen, ik ben particulier, en auto is verkocht met carpass die vorige eigenaar zo aan mij verkocht.
ze kunnen van een particulier toch niet verwachten dat hij garantie geeft?
mvg hans

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 sep 2013 05:48

Een particulier hoeft geen garantie te geven, maar in u geval zou men toch kunnen bewijzen dat je handels daden stelt, nl kopen en verkopen van tweede hands wagens, niet in orde met BTW en met de vergunningen(vestigingswet ) handel in tweedehands wagens!
Hier staan zeer grote boetes op, hoe kan men dit bewijzen?
Door de door u geplaatste advertenties van de laatste maanden.

Is dit den eerste keer dan is er natuurlijk geen vuiltje aan de lucht voor u.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

hansterberg
Topic Starter

#3 , 07 sep 2013 11:49

Een particulier hoeft geen garantie te geven, maar in u geval zou men toch kunnen bewijzen dat je handels daden stelt, nl kopen en verkopen van tweede hands wagens, niet in orde met BTW en met de vergunningen(vestigingswet ) handel in tweedehands wagens!

dit zal geen probleem zijn ik ben nl geen regelmatige handelaar, heb deze uitzonderlijk doorverkocht, dus op dat gebied kunnen ze weinig doen? de advocaat probeerde telefonisch mij aansprakelijk te stellen voor verborgen gebreken, deze vroeg zelfs of ik het voertuig wilde terugnemen mvg hans

Reclame

calendomatic

#4 , 28 sep 2013 21:46

Stonder op de overeenkomst "verkocht in de staat waarin de auto zich bevindt3??

ddanck
Contacteer: Website

#5 , 30 sep 2013 18:07

Opgepast met dergelijk advies:

Op grond van artikel 1641 en verder B.W. moet ook de particuliere verkoper de koper vrijwaren (d.i. garantie).

De verkoper moet de koper zelfs vrijwaren voor verborgen gebreken tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.

Zeggen dat er geen vuiltje aan de lucht is, lijkt mij dus toch wat kort door de bocht.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Consumenten Koop”