Korte situatie:
-Nieuwe gsm gekocht op 2/03/2013 in de Gent.
-Eind juli werkte de aan/uit knop niet meer (gsm zelf werkte wel nog), binnengebracht op 29/07. Ben niet de eerste met dit probleem, veel gelijkaardige verhalen op het internet.
-13/08 krijg ik telefoon dat de gsm gemaakt. Ik haal de gsm op, doe de achterkant open om mijn sim-kaart erin te steken en zie direct dat er iets niet klopt. Het contact voor de batterij is duidelijk gebogen en ik ben 100% zeker dat dit niet zo was toen ik de gsm binnenstak.
Woord tegen woord natuurlijk, en ik heb natuurlijk geen bewijs hiervan. Nu, op de nota staat 'gsm hersteld', maar niets is minder waar. Het oude probleem is nog steeds aanwezig; de aan/uit knop werkt niet, maar de gsm zelf werkt wel nog (Scherm gaat aan bij opladen en gsm functioneert, dus de batterij doet het ook). Alleen is mijn origineel probleem dus niet verholpen en heb ik er eigenlijk gewoon één bij.
In de winkel kon men mij niet verder helpen (veel moeite deden ze ook niet) en vertelden mij dat ik de naverkoop moest contacteren. Ik heb nu al het gevoel dat ze mij van het kastje naar de muur aan't sturen zijn dus zou ik mij graag voorbereiden.
Aangezien ik ook nog binnen de eerste 6 maand na aankoop zit, ligt de bewijslast bij de constructeur. Dus als ik het goed begrijp moeten zij dan aantonen dat het 'defect' (ook al werkt de gsm nog perfect) bij de aankoop nog niet aanwezig was, correct?
Foto's:
http://i.imgur.com/HeZqFyh.jpg?1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.imgur.com/R7kzXpr.jpg?1" onclick="window.open(this.href);return false;
SAMENGEVAT:
Gsm binnengestoken voor reparatie. Gsm is zogezegd hersteld, maar origineel probleem is nog steeds aanwezig. Daarenboven heeft men een contactje gebogen met aanduiding die al dan niet op mijn schuld wijst.
Tot zover de 1e fase, maar het wordt nog beter...
Deel 2:
Na lang proberen contact kunnen nemen met de dienst naverkoop (ze hadden mij eerst het verkeerde nr gegeven). Werd direct duidelijk dat zij niet bevoegd zijn, dus terug naar de winkel.
Gisteren (19/08) dan nog eens naar de winkel geweest op mijn gsm binnen te brengen.
Vandaag krijg ik telefoon van winkel dat ze de gsm oorspronkelijk niet hebben gemaakt door val/drukschade, met als bewijs de gebogen connector. Die connector stond nog recht toen ik de gsm afgaf (de eerste keer) bij hen. Maar blijkbaar schuiven ze die schuld op mij en willen ze daardoor de gsm niet maken. Erop wijzen dat de gsm zich nog in de eerste 6 maand bevindt van de garantieperiode, maakt geen verschil uit. Mijn gsm kunnen ze dus niet opsturen voor reparatie, want maken gaan ze toch niet doen...
Winkel kreeg de volgende mail van reparatiebedrijf (die de gsm zou moeten repareren)
Met andere woorden, men wil mijn gsm niet repareren door een probleem dat is ontstaan nadat ik mijn gsm heb afgegeven voor reparatie.De val-, stoot- of drukschade aan de connector van het toestel is bij binnenkomst aangetroffen (zie foto's). Als gevolg hiervan is de fabrieksgarantie komen te vervallen en is het toestel afgekeurd. De reparatie is dan ook niet uitgevoerd en dit zal eveneens gelden voor de volgende keer dat het toestel wordt aangeboden.
Ik voel mij hier redelijk machteloos... Wat meer kan ik nog doen?
Aangetekend in gebreke stellen en klacht indienen bij de FOD? Gaat dat iets uitmaken?
[namen verwijderd overeenkomstig regels forum: vandebos]