Automatisch opwaarderen online profiel

keymolen
Topic Starter

Automatisch opwaarderen online profiel

#1 , 04 sep 2013 09:13

Beste,

Vorige week heb ik een aangetekende brief ontvangen waarin ik werd aangemaand om een hoofdsom (60 euro) en een schadebeding (30 euro) te betalen.

De reden is dat mijn zogenaamd datingprofiel automatisch werd opgewaardeerd naar een golden status. Ik heb een jaar geleden een vriendschapsverzoek via die datingsite verstuurd. Was het nu al compleet vergeten en waarschijnlijk de kleine lettertjes niet gelezen...

De aanmaningen via mail zullen ofwel in mijn spam terecht zijn gekomen, ofwel heb ik ze meteen gewist omdat ik dacht dat het reclame was. De hoofdsom zal ik moeten betalen, ook al vind ik het niet correct dat ze automatisch opwaarderen. Maar goed.

Mijn vraag is of ik het schadebeding van 30 euro ook moet betalen. In Nederland mag er geen schadebeding gevraagd worden, tenzij er een schriftelijke aanmaning aan voorafgaat. Is dat in België ook het geval? Of volstaat aanmaning via mail of meteen een schadevordering bij te berekenen?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 sep 2013 20:02

Wat staat er in de voorwaarden die u overeengekomen bent en ondertekend hebt?
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”