Bedrijf X maakt eind april in hun folder reclame met een grasmachine waarbij ze in de folder bij de specificaties vermelden "inductiemotor 1600W".
Gezien de machine die ik toen had ver de geest aan het geven was, beslis ik om het toestel te kopen, omdat de prijs toen goed zat voor zo een machine. Ik geef de voorkeur aan een machine met inductiemotor omdat die beduidend minder lawaai maken en slijtvaster zijn.
Ik gebruik die nieuwe echter niet direct, gezien mijn andere machine het toen nog deed. Ondertussen is die oude defect en heb ik de nieuwe twee keer gebruikt en ik vond dat het lawaai nogal tegen viel...
Per toeval zie ik nu vorige week dat die grasmachine door X verkocht eigenlijk een rebranded model is van de machine geproduceerd door Bedrijf Y en dat zij op hun website in de specificaties zeggen dat het om een machine met koolborstel motor gaat (de minder kwalitative tegenhanger).
Dus net één van de argumenten waarvoor ik deze machine kocht blijkt onjuist te zijn.
Natuurlijk werkt de machine wel en kan ik er mijn gras mee afrijden, maar had ik op voorhand geweten dat het geen inductiemotor was, dan had ik ze niet gekocht. Dan waren er betere alternatieven.
Kan ik de koop laten ontbinden? De machine is natuurlijk wel gebruikt. Ik ben niet op zoek om een fikse korting te krijgen, maar ben van mening dat ik niet heb gekregen wat ik dacht aangekocht te hebben.
Thx
Alain