Hallo,
Ik heb een lastig probleem. Een paar weken geleden kwam ik op kapaza een advertentie tegen over paardenstallen. Ik nam contact op en het bleek een Nederlands bedrijf te zijn dat de stallen komt plaatsen. Ze hebben een eigen website, maar de stal van de kapaza advertentie staat er niet op. Kapaza advertentie inmiddels verwijderd.
Na wat over en weer mailen ging ik akkoord met de prijs offerte, bevestiging ontving ik op 30 mei. Plaatsing voorzien voor eind juni, ik moet wel zorgen voor een betonnen ondergrond anders zijn zij niet verantwoordelijk als er iets mis gaat. Na contact met een aantal bouwbedrijven blijkt dat zij pas na het bouwverlof (ergens begin augustus) kunnen komen om de fundering voor de stallen te gieten.
Ik heb op 11 juni laten weten dat de plaatsing eind juni niet door kan gaan wegens geen betonnen ondergrond en ik liefst de aankoop wil annuleren. Vandaag mail terug gekregen dat annuleren niet kan en dat de levering vaststaat in de planning. Fundering kan achteraf nog zeggen ze nu, terwijl ze eerst zeiden dat dit vooraf moest. Ik heb nog niets vooraf betaald, betaling gebeurt cash bij levering. Ik gaf binnen de 14 dagen na goedkeuring van de offerte te kennen dat ik van de aankoop wil afzien, dit is mijn recht als consument of zie ik dit verkeerd?
Kan het bedrijf van mij een schadevergoeding eisen omdat ik wens te annuleren of ben ik nu gewoon verplicht de stallen te laten plaatsen, op een niet vlakke ondergrond? Ik kan mij overigens niet wenden tot de algemene voorwaarden van de website van het bedrijf, die pagina kan niet geopend worden. Ook in de mails nergens iets van algemene voorwaarden te vinden.