opzeg v contract dat niet nagekomen w. door telecomoperator?

Belhilde
Topic Starter
Berichten: 1

opzeg v contract dat niet nagekomen w. door telecomoperator?

#1 , 08 mei 2013 08:51

Hallo,

Ik heb een contract getekend voor een pakket vaste telefonie, TV en internet. Doch, 2 maanden na mijn aanvraag en 30 dagen na de installatie werkt mijn vaste telefoon noog steeds niet, door allerlei technische problemen van de telecommaatschappij. Ik ben het beu te wachten. Hoeveel dagen opzeg geldt er voor een contract dat niet nageleefd wordt (hier door de telecomoperator dus)?
Kan er een schadevergoeding geëist worden door de maatschappij bij dit vroegtijdig beëindigen van het contract? Dienen zij geen compensatie te betalen. Ik heb inmiddels al de eerste maand vooraf betaald en voor de vaste telefonie heb ik dus niets in retour gekregen.

Mvg,

Hilde

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
my_key
Berichten: 221
Juridisch actief: Ja
Locatie: Hasselt
Contacteer: Website

#2 , 10 mei 2013 15:46

Altijd eerst aangetekend in gebreke stellen waarin u vraagt gedeelte telefonie te crediteren en waarin u ook zegt de exceptie van niet-uitvoering toe te passen zolang dienstverlening niet aanvangt.

Als ik u was zou ik ook eens naar de klantendienst bellen om te klagen. Ik heb zelf vroeger verschillende facturen kunnen laten crediteren (door de grote telecomleverancier met het blauwe logo, voormalig staatsbedrijf) in totaal toch voor enkele honderden euro. bv. voor 2 aangerekende maanden zonder dienstverlening, modem die niet besteld, maar wel geleverd en aangerekend was, terwijl ik al over hetzelfde model beschikte (modem zelfs niet moeten terugsturen).

Test-aankoop heeft hier een modelbrief ingebrekestelling: http://www.test-aankoop.be/hightech/nc/ ... onoperator" onclick="window.open(this.href);return false;

Indien zij niet binnen een redelijke termijn ingaan op uw verzoek de toestand te herstellen, heeft u het recht verbreking overeenkomst te vragen.

antoine1373
Berichten: 29

#3 , 11 mei 2013 16:19

Hallo Belhilde,
Ik kom hetzelfde tegen als u. De nummeroverdracht werd aangevraagd op 20 februari 2013. Na 1 maand contacteerde ik de Ombudsdienst voor Telecommunicatie die mijn klacht op 18/03/2013 doorstuurde naar de operator. Sedert niets meer gehoord en nog altijd geen telefonie! Ik probeer nu via een andere operator, zonder opzeg (want ik het er geen telefonie en kan dus niets opzeggen). Ben benieuwd.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”