Allen,
Ik zit met een zeer vervelend probleem. Ik zal de situatie kort schetsen
Ik heb een lcd TV gekocht van de ALDI op datum van 03/09/2012.
Het gaat om een 106.7 cm lcd-tv met ingebouwde DVB-T-tuner. De benamingen die MEDION gebruikt zijn:
*model:MD30418 (BE-A)
*serienummer: LE12020701637
*website:
http://aldi.medion.com/md30418/be_nl/?refPage=medion" onclick="window.open(this.href);return false;
*prijs: 400 euro
Ik heb het toestel niet uitgebreid getest tot dag 31. Wat bleek, je moet van zeer dichtbij zappen en echt goed richten binnen een hoek van minder dan 20 graden. Indien niet kan je niet zappen. Aldi werkt met een 30 dagenregel, waarin je het apparaat kan terugbrengen. Op dag 32 heb ik het toestel teruggebracht, maar de gerante wou deze niet aannemen en verwees me naar Medion.
Een hel volgde.
Na maanden contact geeft MEDION toe dat al deze toestellen dit probleem hebben. Volgens hen is dit een producteigenschap en geen mankement en moet ik ermee leren leven.
Na tientallen telefoontjes hebben ze uiteindelijk het toestel opgehaald.
Een maand later, na tig telefoontjes vertelden ze me dat er geen mankementen zijn gevonden, en dat de ontvanger in het scherm zo gedimensioneerd is, dat je bijna de afstandsbediening op dezelfde as als de ontvanger in het scherm moet plaatsten om te kunnen zappen. Ze begrijpen dat het lastig en niet ideaal is, maar meer kunnen ze niet doen.
Ze willen me het toestel terugsturen in dezelfde staat als deze waar ik het in had verstuurd en daar is volgens hen de kous mee af.
Dit is toch de reinste onzin dat ze verkopen. Toen ik mijn geld terug vroeg, verwezen ze naar de ALDI, die natuurlijk niet thuis gaf.
Ik heb op de website van de overheid iets gevonden ivm de wet op de garantie
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... WhJO6Iqxe8" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan iemand me helpen aub???