Hoe kan Scheuten Solar u nog enige verzekering geven/bieden en desbetreffend ook garantie als deze helemaal niet meer bestaan.
Mogelijkheid is wel dat een kleine entiteit verbonden aan de naam/moederbedrijf Scheuten of Scheuten zelf van de glasindustrie iets hebben overgenomen of hebben opgestart dat deze verdere garantie bied. Dat is aan u om uit te zoeken. Uiteraard moeten alle electrische producten voldoen aan bepaalde Europese regels dat zal niemand tegenspreken maar wat hebt u daar aan als die bedrijven die dit of dat product fabriceerden niet meer bestaan ?
Ik denk dat u in eerste instantie goed uw verzekeringskontrakt moet uitpluizen en daarnaast keiharde garanties vragen van uw installateur in de mate dat dit nog kan maar ik vrees er voor. Die installateur zal ook wel overstappen of over gestapt zijn naar een andere leverancier. Eén en ander is ook afhankelijk van wat in uw offerte of aannemingskontrakt staar. In onze branche wordt een tienjarige garantie gegeven door de fabrikant van de materialen en niet door ons als plaatser. Dat staat ook in onze kontrakten. Zoniet zijn de voorwaarden en de wettelijke bepalingen in de offerte/kontrakt van uw installateur van toepassing.
Absolute garanties zal u nooit krijgen. Nergens en bij niemand. Droom ook niet dat uw panelen 25 jaar zullen meegaan. Die beloftes komen uit een sector die mijn inziens zeer kunstmatig gegroeid is door oa die gekke subsidie-politiek. Zo is er nog een andere grote naam binnen die branche waar het licht is uit gegaan en vermoedelijk zullen er nog volgen. Scheuten valt nog mee maar wat met grote installateurs die op de markt zijn en die hun spul uit China halen. Wat als die de fles op gaan ? Garantie vanuit China

? Bezint eer ge begint. Anderzijds ik zou zeker eens mijn oor te luisteren leggen bij Scheuten Glas (Eindhoven Nederland) en eens horen of er iets is die u kan verder helpen.