Mijn vrouw is 6 november 2012 overgeschakeld van X naar Y.
Nadat we dachten dat alle facturen betaald waren, heeft ze de domiciliëring stopgezet.
Na een tijdje kregen we een brief in de bus van X waarin stond dat we een openstaande schuld van 24,25euro hadden.
Aangezien mijn vrouw toen hoogzwanger was en die zwangerschap niet van een leien dakje liep, hadden we andere zaken aan ons hoofd en hebben we hieraan niet onmiddellijk gehoor gegeven.
Na de geboorte van onze dochter hebben we weer een herhalingsbrief gekregen.
Heb toen proberen te bellen naar X ' facturatiedienst, maar na een kwartier wachtmuziek, heb ik ingelegd.
Week of zo later nog eens proberen te bellen en kreeg ik iemand aan de lijn.
Heb hen uitgelegd dat we niet wisten waarvoor dat openstaand bedrag diende wegens het ontbreken van een gedetailleerde factuur. Heb toen heel beleefd gevraagd om een gedetailleerde factuur en dat als zou blijken dat dit bedrag terecht is, ik niet moeilijk zou doen om te betalen. Juist is juist uiteindelijk! De factuur kon enkel via de post verstuurd worden niet via mail.
Paar dagen later weer brief van X in de bus. De factuur dacht ik, maar neen, er kwamen nu 9 euro administratiekosten bij.
Dus weer een telefoontje naar de facturatiedienst. Mijn correspondente had geen oor naar mijn verhaal en heeft uiteindelijk de telefoon ingehaakt.
Weer een paar dagen later eindelijk de factuur ontvangen. Heb ze even nagekeken en het bedrag leek correct te zijn, dus heb ik dat bedrag betaald.
De 9 euro administratiekosten heb ik niet betaald.
Via een kennis die in een X winkel werkt, hebben we een klacht laten inleggen bij X facturatiedienst, maar aangezien we geen klant meer zijn bij X, kunnen we dit dossier niet inkijken...
Vandaag weer een brief van X met de melding dat we nu 69,24 euro moesten betalen
- hoofdsom: 33,25
- kosten: 60,00
- interesten: 0,24
- betaald: 24,25
- saldo: 69,24
Wat kunnen we doen? Ik weet dat we te laat waren met betalen, maar dit was wegens de omstandigheden en ik denk ook dat we getoond hebben dat we niet van kwade wil waren door het betalen van de factuur.
Als we niet binnen 15 dagen betalen, adviseert het incassobureau hun klant (X NV) om gerechtelijke procedure op te starten.
[Namen bedrijf verwijderd: Vandebos]