extra factuur voor meerwerken chauffageketel

Choppy
Topic Starter

extra factuur voor meerwerken chauffageketel

#1 , 04 jul 2013 16:05

Beste,

eind vorig jaar kochten we een nieuwe chauffageketel aan. De installateur is komen kijken en heeft desgevolgs een offerte opgesteld.
Er stond nog steeds in de offerte dat hij "meerwerk" zou factureren. Dus ik heb hem de vraag gesteld waarom dat nog in de offerte stond en aangedrongen op een "all in prijs" zijn antwoord was als volgt:

-De installatieprijs voor u all-in is zoals op de offerte
Hierbij is rekening gehouden met de moeilijke plaatsing en de aanpassing van uw bestaande leidingwerk.
-De meerwerken hebben betrekking op eventuele extra werken die door u kunnen gevraagd worden.

Wanneer ze aan de werken begonnen kwamen ze af met dat ze extra werken zouden moeten doen om de ketel professioneel te kunnen afwerken. (een leiding doorzagen en er einde koppelingen op plaatsen)
Enkele maanden nadien kreeg ik hiervoor een factuur van nog eens 500€ met vermelding "gebo koppelingen" 500€.

Ik heb uiteraard die factuur gecontesteerd aangezien hij lij schriftelijk had bevestigd dat alle werken incl waren, maar dat ik wel begrip heb voor zijn meerwerken en dus akkoord zou gaan met 250€ te betalen als tegemoetkoming. (ookal kosten de desbetreffende koppelingen maar 35€ stuk) Daarbij heb ik ook de vraag gesteld of hij zijn factuur opnieuw kon sturen met de duidelijke vermelding dat het om meerwerken ging ivm de ketel (voor fiscale doeleinden)

Hierop kreeg ik geen antwoord meer, en ik kreeg vorige week botweg een herinneringsfactuur in de brievenbus. nog steeds met dezelfde vermelding... "gebo koppelingen €500)

Daarnaast is er ook het detail dat ik eigenlijk een grotere buffer had besteld dan ik gekregen heb... ik heb wel de meerprijs die ze zouden aanrekenen niet hoeven te betalen maar ik wilde wel die grotere buffer,... hij stelde toen dat die in "backorder" stond maar ik heb geen nieuws meer ervan.

Wat zijn jullie bevindingen?

met dank!

Laatst omhoog gehaald door Choppy op 04 jul 2013 16:05.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding