Hallo,
Op 31 juli 2009 (de laatste soldendag) hebben wij bij X in Deinze een -pocketverenmatras van 160 x 200 cm gekocht aan de soldenprijs van 369 euro. Er werd ons verzekerd dat de matras vanaf de dag nadien weer aan zijn originele prijs ging verkocht worden van 469 euro. Aangezien mijn vriend pas op 1 september verhuisde, is deze matras op 1 september bij hem thuis geleverd voor de meerprijs van 30 euro (trouwens 2 uur later dan het afgesproken uur!).
Nu zijn we vorig weekend teruggegaan naar X in Deinze want we hadden nog lattenbodems nodig. Tot onze grote ontzetting zagen we dat DEZELFDE matras nu aan 249 euro geprijsd was of met andere woorden 120 euro goedkoper en dit nog geen 2 maand later!!
Ik vind dit echt schandalig en wil het hier niet bij laten. Met die 120 euro kunnen we al een keukentafel kopen. Mijn vriend moet rondkomen met een leefloon dus moet sowieso al op zijn geld letten.
X heeft een aantal vestigingen in België waarvan de hoofdzetel in Brugge is. Ik heb gisteren gebeld naar de vestiging in Brugge om de prijs te vragen van de matras en de verkoopster vertelde me dat die 369 euro kostte. Waarop ik direct naar de vestiging in Deinze gebeld heb met dezelfde vraag en die verkoopster zei me dat ze daar dus 249 euro kostte zoals ik vorig weekend dan toch correct gezien had. Ik vroeg waarom ze 120 euro goedkoper was in Deinze dan in Brugge en ze zei dat ze met een uitverkoop zaten. Er was inderdaad een winkel gelegen achteraan de winkel van X in Deinze die failliet was en die ze nu opgekocht hadden en als magazijn gebruiken. Maar het gaat dus over exact dezelfde matras.
Nu was mijn vraag hoe we ons 120 euro die we teveel betaald hebben het beste zouden terugkrijgen. Wat in ons voordeel speelt denk ik is dat de matras nog altijd in de originele plastic verpakking zit. Kunnen we eisen dat we die 120 euro terugkrijgen? Of kunnen we de matras terugbrengen (in originele staat) en ons geld terugvragen? Of eventueel ons matras omruilen voor een matras uit een prijscategorie van 369 euro?
De matras is best ok, dus het liefst van al zouden we gewoon die 120 euro terugkrijgen van X. Graag een antwoord voor donderdag, want dan verloopt de leveringstermijn van 1 maand en misschien is dit ook belangrijk voor terugname.
Dank u voor de hulp!
[namen uit post verwijderd overeenkomstig regels forum.: Vandebos]