contract niet volledig ingevuld(startdatum)

stijnvanors
Topic Starter

contract niet volledig ingevuld(startdatum)

#1 , 24 feb 2013 23:24

ik weet niet of iemand mij hier kan helpen,maar ik ga het toch eens proberen.
het is bij deze mijn eerste post dus zullen we er maar gelijk een lap op geven en al vast bedankt voor degene die me willen voorthelpen.

ik zat even met een paar vraagjes in verband met een contract van bepaalde duur.

momenteel lig ik in een ruzie met een telecom bedrijf omdat deze hun afspraken niet nakomen met oa het niet toekennen van een contractueel verbruik,het aanrekenen van gratis huurapperatuur en niet toekennen van packvoordelen die ik normaal moet hebben.
nu had ik alles nagelezen en uitgepluist en kon ik alles opzeggen met onmiddellijke ingang(wat ik ondertussen al gedaan heb)
echter het tabletcontract dat ik gratis in het pack had omdat ik maxi klant was kan ik dus niet opzeggen en nu sta ik nog 14 maanden onder bepaalde huurtijd aan 19.99€ per maand aangezien de andere contracten opgezegd zijn op 6 februari.
dan heb ik uiteraard mijn contract uit kast gehaald en nu zie ik dat er geen startdatum van het contract is ingevuld...

mijn vraag is dan of dit document dan wel rechtsgeldig is?
of kan ik dit nu ongeldig laten verklaren?

wat ik ook nog heb buiten dit is het bewijs dat ze me voor 3 maanden lang het volume van 1GB niet gegeven hebben dat inbegrepen zat in het tabletcontract en gewoon per verbruikte MB hebben laten betalen alsook 23€ aanrekende voor tablethuur,en dat toen deze gratis moest zijn(zoals op het contract staat aangegeven).
samen met deze bewijzen zitten dan ook nog de afdrukbewijzen van de klachten die ik bij het telecom bedrijf zelf heb neergelegd ivm deze zaak en ik kan wel duidelijk aantonen dat er na 3 maanden nog steeds niets opgelost is en dat er geen gehoor word gegeven naar mijn problemen.

nu staat er duidelijk in de voorwaarden dat er enkel een contract kan stopgezet worden als het telecom bedrijf zelf in de fout is gegaan,wat bij deze wel duidelijk genoeg aangetoond word.

heb ik hiermee genoeg om naar de vrederechter te stappen ?
of zijn er nog andere stappen die ik eerst moet ondergaan ?

ook heb ik een paar weken geleden een schriftelijke opzeg gedaan (aangetekend en in dubbel)van mijn andere gewone contracten en er staat dat in de algemene voorwaarden dat het telecom bedrijf binnen de 15 dagen moet antwoorden,maar wat nog steeds niet gebeurd is met het gevolg dat ze me nog steeds aanreken en dit nadat ik al van 6 februari opgezegd had.
ook in de algemene voorwaarden van contracten zonder bepaalde duur staat dat de opzeg met onmiddelijke ingang van de bepaalde datum van opzeg zal gebeuren,maar hier word dus geen rekening mee gehouden en na telefonisch contact word mij beweerd dat ik nog 30 dage moet betalen.

wat kan ik hier aan doen?

dbv,

stijn

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
stijnvanors
Topic Starter

#2 , 25 feb 2013 23:45

ok dan,

zo te zien is het wat teveel om antwoord te krijgen,dus ga ik gewoon 1 heel simpele vraag stellen en dat is eigenlijk het enige echt relevante antwoord dat ik voor 100% zou moeten weten.

als een contract niet volledig is,zoals bij mijn geval de startdatum niet ingevuld is ,kan ik dit dan nietig laten verklaren?

dbv

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”