een auto kopen met partner hoe op papier zetten

privelouise
Topic Starter

een auto kopen met partner hoe op papier zetten

#1 , 22 feb 2013 13:00

hallo ,
ik zit met een vraag . ik en mijn partner gaan samen een auto kopen .
mijn partner en ik hebben een lat-relatie daarom had ik dit graag op papier gezet .
het is namelijk zo dat ik de helft cach betaal en dat hij de andere helft op lening neemt .
de auto is dus aangevraagt op zijn naam omdat hij een lenig neemt .
maar hoe kan ik dit best op papier zetten ? zodat ik niet in mijn eigen ongeluk loop .
het papier zou dus zo goed mogelijk moeten opgestelt worden zo dat ik er
iets mee ben moest er ooit iets gebeuren je weet namelijk nooit . hopelijk kan iemand mij helpen met een voor beeld .
alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance

#2 , 22 feb 2013 13:49

Een onderhandse overeenkomst waarin staat , welke de financiële inbreng is van beide partners is al een minimum voorwaarde .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 feb 2013 13:56

Factuur op beider naam misschien.
U ook niet cash betalen mag/kan mogelijk zelfs niet meer.
Als u het bedrag kent laat de bank een bankcheque geven voor dat bedrag dan is er een duidelijk spoor van betaling.
Reden van betaling: aankoop van een groene ferari 2000 of zo bij mededeling.

Reclame

freelance

#4 , 22 feb 2013 14:22

Als bewijs van betaling idd. overschrijving ( of bankcheque ) met duidelijke vermelding ( mag ook rode Ferrari xls 8_) ).

Factuur op beider naam wordt moeilijker ( zou idealiter zo moeten zijn , aangezien dit HET bewijs van eigendom is ) .
Factuur gaat echter naar bank voor financiering , waardoor bank bij wanbetaling ook de mede-eigenaar kan aanspreken ) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Consumenten Koop”