OP 6 januari 2013 ging ik op bezoek bij een hondenfokker om een puppy te bestellen. De fokkers zeiden me dat de fokteef eerstdaags zou loops worden. Ik betaalde 200 euro voorschot, stond op de 4de plaats voor een teefje. indien er genoeg reutjes zijn en op de 6de plaats indien er niet voldoende reutjes zijn en die mensen die een reutje besteld hadden, komen dan vóór mij op de lijst van de teefjes) en ik ondertekende het contract waarin staat dat de voorwaarden om het contract te beeindigen zijn:- de fokteef (met haar naam) is niet drachtig- er zijn niet voldoende puppies van het gevraagde geslacht- de fokteef en/of 1 of meerdere pupjes van dit betreffend nest overlijden of een puppy heeft een aangeboren afwijking.Nu, één maand later, (3 februari) is de fokteef nog steeds niet loops, dus zeker nog niet drachtig! Ik vraag aan de fokkers of ik het voorschot kan terugkrijgen indien ik het contract verbreek. Volgens hen kan dat niet, en heb ik ook geen recht meer op een teefje omdat ik de vraag (mondeling) gesteld heb om het contract te beëindigen.Mijn vraag: Heb ik recht op terugbetaling van het voorschot? En zolang ik het contract niet schriftelijk opzeg, hebben zij dan het recht om mij de puppy te weigeren of mijn voorschot niet terug te betalen?
Alvast bedankt voor uw antwoord!