Cadeaubon 'gestopte' zaak

Marchena
Topic Starter

Cadeaubon 'gestopte' zaak

#1 , 31 jan 2013 12:33

Wij hebben sinds enkele maanden een cadeaubon t.w.v. 75 euro bij een badhuis. De geldigheidsdatum is bijlange nog niet verstreken.
Nu wou mijn vriendin graag reserveren, en belden we naar het GSM-nummer op de bon. Maar dit nummer bleek niet meer te bestaan.
Het ander GSM-nummer, die geschrapt stond op de bon, beantwoordde wel onze oproep. Deze persoon vertelde dat ze zaak niet meer bestaat, en hij legde meteen de telefoon toe.

Waarschijnlijk is de zaak dus stopgezet, na een scheiding van de beide eigenaren. Nu hebben wij wel nog deze geldige bon in ons bezit, van toch een aanzienlijk bedrag.

Wat kunnen wij nu aanvangen? Ik heb geen idee of de zaak in faling is, of gewoon stopgezet.
Of hebben wij geen poot om op te staan, en zijn we het geld kwijt?

Alvast bedankt voor eventuele hulp!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pkt

#2 , 03 feb 2013 16:24

U beschikt mss nog over een geldige bon ,maar voor welke zaak?? Als de zaak niet meer bestaat,lijkt het me eigenlijk voor de handliggend,dat uw geldige bon ook vervalt...... U kunt hem immers nergens meer inruilen,spijtige zaak,maar realiteit

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 feb 2013 16:34

Je kan je misschien toch eens persoonlijk aanbieden op het adres van de winkel. Mogelijks tref je daar de oud-uitbaters, en willen ze uw bon wel terugbetalen.
Als je niets doet, ben je de centen zowiezo kwijt.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 feb 2013 20:04

Als de 'rechts'persoon niet meer bestaat .... dan kan u zich daar niet meer tot richten ook al zou de natuurlijke persoon daar nog wonen.

Terug naar “Consumenten Koop”