Niet naleven van verkoopsovereenkomst door Teleoperator

taymans131
Topic Starter

Niet naleven van verkoopsovereenkomst door Teleoperator

#1 , 31 jan 2013 19:36

Graag jullie advies voor het volgende:
Op 12 januari schakelden we bij X over naar abo A met aankoop van Samsung Galaxy S3 (aan 199€ ipv 649€).

· Dezelfde dag ontvingen we de bevestiging met order 200136485566. Zowel het abonnement A als het toestel aan 199€ (ipv 649.95€) werd hierin bevestigd.

· Enkele dagen later heb ik gebeld, om te vragen dat alles ok was en men bevestigde me dat de levering zou gebeuren op vrijdag 1 februari tussen 13-18u zoals bevestigd in de mail.

· Op factuur van 24/01 staat abonnement reeds op A, restwaarde van vorig toestel is ook reeds afgehouden (iets meer dan 20€).

· 29 januari ontving ik plots een mail waarin stond dat door een fout bij X het toestel niet gereserveerd was (wat niet kan als u bovenstaande stappen leest). Ik moest naar het dichtsbijzijnde telecenter gaan om ander toestel te kiezen.

Aangezien de toestellen die bij A horen, qua kwaliteit absoluut niet in de buurt komen van de Samsung S3 (zowel qua prijs als vooral qua qualiteit) vind ik dit niet aanvaardbaar. Ik heb dit dan ook telefonisch besproken, men ging mij terugbellen maar dat is nog steeds niet gebeurd.
Als alternatief raadden ze me de Iphone aan, wat uiteraard een toestel is met zelfde specificaties (16gb geheugen, zelfde prijs). Maar dan moest ik het duurdere iKing abonnement nemen wat dan ook weer niet kan in mijn ogen.

Zijn zij aangezien ze bestelling én levering bevestigden niet verplicht het toestel (of een gelijkwaardig) te leveren?

graag jullie advies!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding