Factuur nooit ontvangen & al 2de aanmaning ondanks protest

Antoine.B
Topic Starter

Factuur nooit ontvangen & al 2de aanmaning ondanks protest

#1 , 26 jan 2013 10:25

Geachte

In de zomermaand juni heeft er een onderhoud in mijn persoonlijke woning plaatsgevonden en dit na aanvraag van het bedrijf dat de installatie in mijn woning heeft geplaatst.
Het bedrijf heeft hiervan geen bestelbon opgemaakt. Het bedrijf stuurt een werkman die de installatie nakijkt en na het onderhoud laat de werkman zijn werkbon aftekenen door mijn echtgenoot.

In de eerste week van december (6 maanden later) krijg ik een eerste aanmaning dat de factuur van dit onderhoud nog niet betaald is. Ik heb deze factuur nooit mogen ontvangen van het bedrijf.
Als protest op deze aanmaning neem ik telefonisch contact op met de boekhouding van dit bedrijf en ik meld dat ik de factuur van het onderhoud nooit heb ontvangen. Verder vraag ik om mij een kopie op te sturen van de eerste factuur die zij zouden hebben verstuurd. Ook vraag ik een kopie van de werkbon die mijn echtgenoot heeft afgetekend.

Het bedrijf zou mijn klantendossier onderzoeken en mij de daaropvolgende week contacteren. Dit doen ze niet.

Gisteren ben ik een aangetekende zending gaan mogen afhalen en dit blijkt een tweede aanmaning te zijn waarin wordt vermeld dat ik na de eerste aanmaning geen protest zou hebben bekendgemaakt.

Ik heb ditmaal een e-mail naar de boekhouding gestuurd en het hele verhaal hierboven opnieuw uitgelegd en tevens verzocht om mij een kopie van de factuur en een kopie van de werkbon op te sturen.

Mag ik vragen of ik hier in mijn recht ben en of ik op een correcte manier heb gehandeld?

Met vriendelijke groet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 26 jan 2013 10:32

U had na de eerste aanmaning een aangetekende brief (AS) moeten sturen, waarbij u om deze informatie vroeg en betwiste al eerder een factuur te hebben ontvangen. Door dit telefonisch te doen, heeft u geen bewijs.

Zijn er nalatigheidskosten aangerekend?

Verder zou ik het bedrag wat u niet betwist liever gisteren, dan vandaag overschrijven.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Antoine.B
Topic Starter

#3 , 26 jan 2013 10:44

Beste Fore

Het bedrag is ook een uiterst hoog bedrag dat mij ook tegensteekt, de prijzen zijn door het bedrijf ook niet vooraf bekend gemaakt. Ik zou graag alle geleverde prestaties gespecificeerd op de factuur willen terugvinden.

Dus met andere woorden heb ik hier totaal geen tegenspraak meer in te brengen?

Mvg

Reclame

Antoine.B
Topic Starter

#4 , 26 jan 2013 10:45

* er zijn ook geen nalatigheidskosten aangerekend

freelance

#5 , 26 jan 2013 14:06

EERST aangetekende sturen , waarin u de factuur opvraagt , zo niet is ALLE discussie zinloos .
Zowel hier als met uw leverancier.
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Consumenten Koop”