offerte van 2 jaar geleden

LDB
Topic Starter

offerte van 2 jaar geleden

#1 , 11 jan 2013 14:39

2 jaar geleden vroeg ik een offerte aan om mijn garage poort te herstellen, ik heb deze herstelling niet laten uitvoeren. Nu onlangs maakte de firma waar ik de offerte aan vroeg me er attent op dat ik aan hun nog 10% verschuldigd ben voor offerte kosten. Kan dit en dan ook nog na 2 jaar ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance

#2 , 11 jan 2013 15:06

Welke geschreven documenten zijn er ?
Offerte schriftelijk ? Staat er iets in van kosten te betalen ( kleine lettertjes verkoopsvoorwaarden eventueel ) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

LDB
Topic Starter

#3 , 13 jan 2013 13:06

staat inderdaad dat de offerte kosten afgetrokken worden van de herstellings kost na herstelling ( is een nederlandse firma) maar na 2 jaar ??

Reclame

ganapathi tantre

#4 , 13 jan 2013 15:35

So what ? Als u ontdekt dat uw vakantiegeld van 2 jaar terug verkeerdelijk te weinig wer duitbetaald gaat ge dat dan ook bleu bleu laten. Of als je ontdekt dat je een factuur teveel betaald hebt. Dan verwacht je als mature persoon met normen en waarden dat dit wel in orde komt ook al zou de wet misschien iets anders voorzien.

Sorry dat ik mij een beetje ruwer uitdruk maar deze topic namelijk welles / nietes betalen voor een bestek voor reparatie is hier al meerdere malen besproken geweest.
Feit is juist dat de wet voorschrijft dat dit op voorhand moet worden gemeld of dat het anders voor niks is. De wet mag de wet zijn maar u kan mij of een andere handelaar niet verplichten hier aan mee te doen. Uiteindelijk verleen ik u een dienst zijnde een opmaak van een kostenraming zodat u uw verzekeringspremie kunt innen. Anders sta je nergens en komt de verzekeraar zelf op de proppen met een meestal veel kleinere vergoeding.
Dat de wet voorschrijft dat ik die dienst gratis moet verlenen staat nergens vermeld. Er staat alleen vermeld dat ik u moet melden dat dat geld gaat kosten. Als u daa r niet wil op ingaan dan is dat uiteraar duw goed recht maar dat houd geen verplichting in van mijn kant.

Anderzijds als het een nederlands bedrijf is dan zal hun wetgeving van toepassing zijn en niet de onze.

freelance

#5 , 13 jan 2013 17:12

Bedrijven/firma's die opereren in België , Belgische wet van toepassing . ( maar zal niet veel , of geen , verschil maken met de Nederlandse ).
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Consumenten Koop”