Onlangs (midden oktober) kocht ik een Samsung Galaxy S3 van iemand. Dit toestel is dus tweedehands.
Factuur van het toestel is aanwezig!
Nu het volgende probleem:
-Toestel aangekocht op 8 september 2012
- 5 oktober 2012 werd het toestel vervangen door een nieuwe doordat er iets kapot was (volumeknop volgens de vorige eigenaar)
- Midden oktober koop ik de gsm over van de eigenaar
- Enkele dagen later moest ik het toestel binnenbrengen onder garantie, omdat het toestel 6u tijd nodig had om op te laden (terwijl het normaal 2-2,5u is)
- Verkoper erkent het probleem en vind het defect inderdaad niet normaal.
==> Hierdoor werd het hele meoderbord van de gsm vervangen. Na de herstelling werkte alles perfect
- Midden vorige week kreeg ik hetzelfde probleem voor, weer het lang laden.
Gisteren heb ik het toestel binnengebracht onder garantie en heb ook mijn beklag gedaan over het feit dat het toestel weer eens onder garantie binnen moest. Natuurlijk weet ik dat de winkel hier niets aan kan doen, ze verkopen enkel!
De verkoopster zei dat ik recht had op een nieuwe gsm...tot ik zei dat ik vorige keer net hetzelfde probleem had. Toen ging ze met haar overste praten en kwam ze terug met de mededeling dat het probleem normaal is.
Volgens haar is 6u opladen normaal, terwijl de vorige verkoper (eind oktober), net dezelfde gsm had en dit niet normaal vond.
Heb ik volgens jullie recht op een nieuwe gsm?
Want eerst ging deze vervangen worden, maar daarna probeerden ze mij gewoon af te schepen met een goedkoop excuus..
Het toestel is nu wel binnen voor herstelling. De vorige keer moest ik een papier tekenen waarin ik akkoord ging met eventuele kosten, moest blijken dat het defect aan mij te wijten is.
Deze keer kreeg ik ook dit blad, maar moest ik nooit tekenen! Wil dit dus zeggen dat ik jurisch sowieso sterker sta, moesten ze zeggen dat het mijn fout is en ik zou moeten betalen?
Ohja, ik weet niet of dit van belang is, maar het model is het vlaggenschip van het merk..waardoor het denk ik wel normaal is om een degelijk product te hebben..