derde maal defecte gsm

gumball4000
Topic Starter
Berichten: 78

derde maal defecte gsm

#1 , 04 jan 2013 11:31

Onlangs (midden oktober) kocht ik een Samsung Galaxy S3 van iemand. Dit toestel is dus tweedehands.
Factuur van het toestel is aanwezig!

Nu het volgende probleem:
-Toestel aangekocht op 8 september 2012
- 5 oktober 2012 werd het toestel vervangen door een nieuwe doordat er iets kapot was (volumeknop volgens de vorige eigenaar)
- Midden oktober koop ik de gsm over van de eigenaar
- Enkele dagen later moest ik het toestel binnenbrengen onder garantie, omdat het toestel 6u tijd nodig had om op te laden (terwijl het normaal 2-2,5u is)
- Verkoper erkent het probleem en vind het defect inderdaad niet normaal.
==> Hierdoor werd het hele meoderbord van de gsm vervangen. Na de herstelling werkte alles perfect
- Midden vorige week kreeg ik hetzelfde probleem voor, weer het lang laden.

Gisteren heb ik het toestel binnengebracht onder garantie en heb ook mijn beklag gedaan over het feit dat het toestel weer eens onder garantie binnen moest. Natuurlijk weet ik dat de winkel hier niets aan kan doen, ze verkopen enkel!
De verkoopster zei dat ik recht had op een nieuwe gsm...tot ik zei dat ik vorige keer net hetzelfde probleem had. Toen ging ze met haar overste praten en kwam ze terug met de mededeling dat het probleem normaal is.
Volgens haar is 6u opladen normaal, terwijl de vorige verkoper (eind oktober), net dezelfde gsm had en dit niet normaal vond.

Heb ik volgens jullie recht op een nieuwe gsm?
Want eerst ging deze vervangen worden, maar daarna probeerden ze mij gewoon af te schepen met een goedkoop excuus..
Het toestel is nu wel binnen voor herstelling. De vorige keer moest ik een papier tekenen waarin ik akkoord ging met eventuele kosten, moest blijken dat het defect aan mij te wijten is.
Deze keer kreeg ik ook dit blad, maar moest ik nooit tekenen! Wil dit dus zeggen dat ik jurisch sowieso sterker sta, moesten ze zeggen dat het mijn fout is en ik zou moeten betalen?

Ohja, ik weet niet of dit van belang is, maar het model is het vlaggenschip van het merk..waardoor het denk ik wel normaal is om een degelijk product te hebben..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
siesken
Berichten: 263

#2 , 04 jan 2013 13:24

Je hebt die gsm particulier gekocht met de garantie van die persoon.
In het slechtste geval geven ze jou geen garantie(ze zijn het niet verplicht)

gumball4000
Topic Starter
Berichten: 78

#3 , 04 jan 2013 14:02

Maar garantie mogen ze niet weigeren omdat ik het van iemand anders overgekocht heb, toch?

En de eerste 6 maanden moeten zij bewijzen dat het door mijn fout is, moesten ze het niet willen herstellen?

Reclame

VDG2
Berichten: 785

#4 , 04 jan 2013 15:14

De wettelijke garantie van 2 jaar is overdraagbaar. Het is een accessorium van de zaak.

siesken
Berichten: 263

#5 , 05 jan 2013 12:53

De wettelijke garantie van 2 jaar is overdraagbaar. Het is een accessorium van de zaak.
Dat geld niet in alle winkels.

gumball4000
Topic Starter
Berichten: 78

#6 , 05 jan 2013 13:36

Maar nu de gsm binnen is voor herstelling (wat ze tevens niet met veel goesting deden), kan ik alsnog een nieuw toestel vragen?
Op die 4 maand dat ik het toestel zal hebben, ben ik deze bijna 1 maand kwijt geweest voor herstelling..


Ik heb gisteren ook de hoofdzetel gecontacteerd en een nieuwe geëist, dit is hun antwoord:


Geachte heer X,

Bedankt voor uw vertrouwen in ons, en de door u verstuurde email.


Ik probeerde u vandaag te contacteren in verband met de mail die u naar ons heeft verstuurd. Ik heb u echter niet kunnen bereiken, maar heb u aanvraag wel kunnen behandelen.
Als u het garantie heeft van het toestel moeten ze uw helpen. U kunt best telefonisch contact opnemen met onze e -shop op het nummer xxxxxxx.
U kunt mij dan ook bereiken via het zelfde email adres.
Ik wens u in naam van het X webteam en natuurlijk in naam van mijnzelf nog een hele fijne dag toe.







Bedankt alvast, en nog een fijne dag verder


Met vriendelijke groeten,

Uw klantendienst



X WebTeam

Terug naar “Consumenten Koop”