Gigantisch hoge proximus facruur ivm data verkeer buitenland

lien89
Topic Starter

Gigantisch hoge proximus facruur ivm data verkeer buitenland

#1 , 11 dec 2012 00:46

beste mensen, hopelijk kan iemand mij hier raad geven,
ik ben vorige maand een weke naar frankrijk geweest en af en toe men date paar minuutjes per dag opgezet, ik weet dit is niet gratis, ik heb dan ook meestal afrekening van 150 euro data
ook krijg ik melding als ik 60 euro heb overschreden en dan bel ik om die blokkering op te heffen
Nu zit het zo,
mijn abbonement werd afgesloten omdat ik factuur te laat betaald had, dus ik die netjes betaald in frankrijk denkende dat mijn lijn terug open zou staan na 2 dagen, dat gebeurde niet
nu een week later dacht ik toch maar even proximus te contacteren
daar wisten ze me doodleuk te vertellen dat ik eerst 550 euro VOORSCHOT moest betalen omwille van dat data verkeer en pas dan men lijn terug openkomt, ok ik gebruik data in buitenland maar 550 euro voorschot vond ik toch wat gigantisch
na 5 telefoontjes met facturatie dienst en technische dienst, alsook de financiele dienst bij proximus wisten ze me te vertellen dat de dienst fraude mijn abbonement had op non actief had gezet wegens frauduleuze praktijken, dataverkeer dus
ze bewerekn dat ik 500 mb internet aan data zou gebruikt hebben, sorry maar dit is echt gigantisch, ik zet mijn data altijd af, behalve dan enkele keren paar minuten per dag
Ze hebben me ook niet op de hoogte gesteld daarvan, en kunnen zelfs de nieuwe factuur nog niet zien, maar weten me wel te zeggen dat ik 550 euro moet betalen om mijn lijn terug open te zetten,
ik wacht nog steeds op mijn factuur, intussentijd kan ik niet bellen, ook niet naar andere provider daar mijn nummer geseind staat
dan ga ik er van uit wat onmogelijk is dat stel ik toch 500 mb zou gebruikt hebben de prijs is 0.85 cent in europa mer mb
dan kom ik op ene bedrag van 425 euro, geen 550 zoals zij beweren, dus er klopt volledig niets van
Proximus waarschuwde me aan de telefoon al als ik neit betaal het naar deurwaarders gaat

Kan ik hier iets tegen doen????????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Hawkee

#2 , 11 dec 2012 08:13

ook krijg ik melding als ik 60 euro heb overschreden en dan bel ik om die blokkering op te heffen
de melding van die € 60 is natuurlijk voor uw eigen veiligheid hé, en om dan te bellen voor de blokkering op te heffen is dan ook niet zo slim.
en om aan € 60 dataverkeer te komen moet je toch al veel doen dan maar een paar minuten uw data te activeren, dat is +- 70mb per week.
ik heb zelf ook data op mijn smartphone (bij een andere provider) en staat zo goed als de hele dag aan, met veelvuldig gebruik op de ganse dag zit ik max aan 20 mb.

de € 550 voorschot is dat alleen voor het internet?
of telt de € 550 voorschot voor uw abonnement, bellen, sms'en, data ?

ben je vaak in het buitenland voor langere periode's? want als je langer in het buitenland vertoeft hebben ze ook een aangepast tarief daarvoor.
Vodafone Mobile Internet Plus 500 MB € 90,75 en indien meer verbruik € 0,85/MB
ik weet dit is niet gratis, ik heb dan ook meestal afrekening van 150 euro data
dat vind ik toch wel redelijk veel aangezien je een abonnement kunt nemen voor €19,99 voor 2 gb in het binnenland
als dat voor het buitenland is zou ik toch kijken naar het bovenstaande van vodafone mobile internet plus pakket.
Ze hebben me ook niet op de hoogte gesteld daarvan, en kunnen zelfs de nieuwe factuur nog niet zien, maar weten me wel te zeggen dat ik 550 euro moet betalen om mijn lijn terug open te zetten,
ik wacht nog steeds op mijn factuur
als je te laat was met uw factuur te betalen is er toch een factuur beschikbaar? hoe kunnen ze je anders iets aanrekenen?

dat je lijn op non actief werd gezet is normaal, dat gebeurd ook met internet thuis, alles dat wijst op een verbruik dat buitensporig is wordt bekeken en dan als fraude gezet (lees films downloaden e.d.)
voor alles bestaat een limiet (ongelimiteerd internet is niet ongelimiteerd).
bvb packs van een provider met ongelimiteerd internet is maar tot een 600gb alles daarboven verbruiken is zorgwekkend, want een gewoon gezin verbruikt niet zoveel.
en aangezien je een smartphone op een laptop kan aansluiten om dan zo te gebruiken internet op laptop te gebruiken kunnen ze er vanuit gaan dat je dat ook zo gebruikt en zo dingen doet die niet mogen.
mijn abbonement werd afgesloten omdat ik factuur te laat betaald had, dus ik die netjes betaald in frankrijk denkende dat mijn lijn terug open zou staan na 2 dagen
Proximus waarschuwde me aan de telefoon al als ik neit betaal het naar deurwaarders gaat
dan toch wel raar dat ze spreken dat je niet betaald hebt als je wel betaald hebt.

bel nog eens naar proximus en vraag of ze uw betalingen hebben ontvangen en bekijk uw rekening zelf ook eens dat je kan zien of het wel naar de juiste rekening is gestuurd met de bijpassende vermelding.
vermeld zeker de dag van overschrijving, en ook de dag waarop ze dat zouden ontvangen hebben, dus tel 2 a 3 dagen erbij.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”