Teruggave virtueel gedownload spel

Gebruiker26
Topic Starter
Berichten: 2

Teruggave virtueel gedownload spel

#1 , 16 nov 2012 12:38

Beste,

Na het spel Black Ops 2 te downloaden op steam, heb ik ontdekt dat m'n pc te traag is ervoor. Graag zou ik m'n geld terugvragen.
Iemand van m'n kennissen heeft z'n geld teruggevraagd en dit is gelukt door te verwijzen naar de europese conumptiewet dat we 7 dagen de tijd hebben.
Echter heb ik een mail teruggekregen zoals deze :
"Thank you for contacting Steam Support.

The regulations you are citing do not apply to digital distribution subscriptions, electronic games, or downloadable content.

Additionally, you installed and played the game purchased in this transaction for 7 hours, in effect using the product.

We are happy to continue troubleshooting any issues you are having with this title, however, we will not issue a refund for this purchase."

Klopt dit wat hij zegt? Zo nee, waar in de Belgische en/of Europese consumptiewet wet staat er dat ik recht heb op een teruggave? Aangezien dit een kennis al gelukt is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
svennd
Berichten: 433
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website

#2 , 16 nov 2012 12:49

Maar je hebt het spel al 7 uur gespeeld ? Dus is je computer wel snel genoeg ?

Gebruiker26
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 16 nov 2012 12:54

Maar je hebt het spel al 7 uur gespeeld ? Dus is je computer wel snel genoeg ?
Voor een single player met vertraging wel nog, multiplayer is onspeelbaar.

Reclame

Xastheron
Berichten: 719

#4 , 16 nov 2012 12:56

Gebruiksvoorwaarden erop nalezen. Belgische wetgeving is niet per se van toepassing op deze aankoop, maatschappelijke zetel van de online webwinkel zal in alle waarschijnlijkheid niet in België zijn.

Veebee
Berichten: 565

#5 , 16 nov 2012 12:57

Vooraleer je tot aankoop overgaat, check je toch de requirements lijkt mij?

VDG2
Berichten: 785

#6 , 16 nov 2012 13:42

Herroepingsrecht is volgens mij niet van toepassing op software.
Bovendien wordt u als gebruiker geacht de systeemvereisten van uw pc op zijn minst vooraf na te kijken.

Hawkee
Berichten: 160

#7 , 16 nov 2012 19:38

op de site van steam staat dit duidelijk erop
Steam Refund Policy

As with most downloadable software products, we do not offer refunds for purchases made through Steam - please review Section 4 of the Steam Subscriber Agreement for more information.
Steam Subscriber Agreement
http://store.steampowered.com/subscriber_agreement/
An exception is made for games purchased during a pre-order period if the request is received prior to the games' release date.

Terug naar “Consumenten Koop”