Laagste prijs-garantie

Caridina
Topic Starter

Laagste prijs-garantie

#1 , 30 okt 2012 14:16

Ik heb net een bril gekocht voor men vrouw bij de speciaalzaal willekeurig "P" genoemd.
Deze geven een laagste prijs garantie, en als als u dezelfde bril ergens anders goedkoper vind, betalen zij u het verschil cash terug.
Nu heb ik ook een offerte op zak van een andere speciaalzaak, bijvoorbeeld "HA" genoemd.
Nu exact dezelfde bril ergens anders vinden lijkt mij hopeloos, maar met glazen moet dit lukken dacht ik.

ter info; bij "P" heb ik 275€ per brilglas betaald, bij "HA" heb ik een offerte van 130€ per glas.
Een leuk verschil van (145x2) 290€.

Ter info beide glazen zijn identiek op papier met dezelfde identieke specuificatie's.

Ik dus naar "P" met de offerte van "HA", maar moest na 2 minuten teleurgesteld al de zaak verlaten. De offerte van "HA" zou verkeerd zijn, ze schrijven wel de juiste specificaties op de offerte maar ze zouden volgens "P" uiteindelijk iets anders moeten leveren omdat die leverancier dit niet zou kunnen leveren (hebben gebeld naar leverancier waar ik bijzat). het heeft te maken met de 1.74asf, dit is 3 keer verdunning.

Nu kan ik wel via de site van "P" alles opsturen (gratis en zonder postzegel) naar hun garantie-afdeling.

Maar zou ik dit niet beter aangetekend doen ?
Ik heb maar één maand en vrees dat ze nooit binnen de maand gaan (willen) reageren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 30 okt 2012 16:46

Maar je hebt het niet gekocht. Je hebt enkel een offerte.

Caridina
Topic Starter

#3 , 30 okt 2012 17:42

Ik heb wel gekocht bij "P", maar idd niet bij "HA".

Op de site van "P" staat :

U krijgt een geruststellende garantie
Mocht u toch uw aangekochte montuur, brillenglazen, contactlenzen, of zonnebril voor een lagere prijs in een andere optiekzaak zien, laat ons dat dan weten. Doe dat binnen de maand na uw aankoop bij P. We kijken voor u het prijsverschil na en U KRIJGT HET VERSCHIL TERUGBETAALD.

Reclame

Caridina
Topic Starter

#4 , 30 okt 2012 23:27

Heb ondertussen aankoopfactuur van "P" samen met offerte van "HA" opgestuurd per gewone post met de vraag de 290€ over te schrijven op mijn rekening.
Met de vermelding dat een aangetekend schrijven met een kopie van deze zending volgt binnen de week ter bevestiging.

ben benieuwd naar hun reactie :mrgreen:

Caridina
Topic Starter

#5 , 12 nov 2012 17:25

heb reactie gekregen dat ze het niet aanvaarden.
vermits zij enkel kwaliteits merkenglazen verkopen en de andere "confectie-glazen"
en dat ze uiteraard heel blij zijn met mijn keuze voor de kwaliteits-glazen :roll:

Maar uit commerciele doeleinden zijn ze wel bereid mij een tegemoetkoming te storten van ong 100€.

Komt toch wat raar over, ik heb geen gelijk en ze aanvaarden het niet, maar ik krijg toch een beetje :mrgreen:

Ik heb ze dadelijk gereageerd dat ik iets zal laten weten na ik juridisch advies heb ingewonnen (wat ik uiteindelijk toch ook doe he, op dit forum :D )

Xastheron

#6 , 13 nov 2012 08:41

Het is natuurlijk mogelijk dat de twee winkels met andere soorten glas/kunststof werken en de een nog een coating aanbrengt waar de andere dit niet doet.

U kan natuurlijk ook al reageren met de melding dat u gerust uw zaak aanhangig wil maken bij bvb Test Aankoop (of u kan bij Test Aankoop eens info inwinnen). Mogelijk is dit nog al gebeurd...

Terug naar “Consumenten Koop”