Een gekocht twee geleverd. Wat nu?

Aziz123
Topic Starter
Berichten: 2

Een gekocht twee geleverd. Wat nu?

#1 , 08 nov 2012 18:21

Dag allemaal,

even de situatie uitleggen: ik heb via aan website een stofzuiger besteld. gisteren werd die stofzuiger geleverd, ik was thuis en heb er voor getekend. vandaag kom ik thuis van mijn werk en wordt ik meteen aangesproken door mijn buurvrouw. Zij zegt me dat er vandaag weer iemand is geweest en een tweede stofzuiger ,an mij geadresseerd, heeft afgeleverd bij haar. zij heeft er ook voor getekend. Dus nu heb ik thuis twee stofzuigers terwijl ik er maar één heb besteld én betaald.

Nu vraag ik mij af wat mijn rechten en plichten zijn in deze zaak. Want ja zo een extra stofzuiger vlak voor de feestdagen is natuurlijk altijd welkom, als cadeautje voor iemand hé :wink:

graag jullie advies.

alast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 08 nov 2012 18:42

Ben je zeker dat je niet tweemaal hebt geklikt met uw muis en onbewust twee stofzuigers besteld????!!!!!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Aziz123
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 08 nov 2012 19:31

Ben je zeker dat je niet tweemaal hebt geklikt met uw muis en onbewust twee stofzuigers besteld????!!!!!

absoluut zeker van, heb het nagekeken op de website en op mijn eigen rekening. één betaald twee gekregen.

Reclame

ganapathi tantre
Berichten: 453

#4 , 08 nov 2012 22:22

Ik ben opgevoed met het idee dat dit niet correct is. Ik zou dus de leverancier op de hoogte brengen en zijn beslissing afwachten.
Er zijn er die zullen zeggen dat als het toch de buurvrouw is die afgetekend heeft, de bestelling op jouw naam was men nog minder bewijs heeft
dan dat je zelf zou afgeteknd hebben.
Ik vind het zeer spijtig dat u denkt er een aardig kadootje aan over te houden. Zit een geurtje aan niet ?
Hopelijk komt u zelf nooit in zo'n situatie bvb dat u niet meer kan bewijzen dat u iets betaald hebt en ze u te grazen nemen. Want u kon toch niks
bewijzen niet ?
Gewoon even nadenken wat nu correct zou zijn.

Caridina
Berichten: 137

#5 , 08 nov 2012 22:29

ooit meegemaakt bij een dierenspeciaalzaak.
2 kattenbakken besteld en 2 keer 2 geleverd.
heb ze netjes op de hoogte gebracht en ik mocht ze (gratis) houden, vermits het regelen van vervoer en terugophalen en administratie te duur zouden zijn.

beemka
Berichten: 52

#6 , 08 nov 2012 22:50

Heb ooit een tweede zonnebank geleverd gekregen. Die heeft een jaar aan de kant gestaan en nooit is er van die firma gereageerd. Dus...

4ringsdude
Berichten: 274

#7 , 18 nov 2012 16:45

Sorry, maar als een bedrijf zulke fouten maakt is dat niet aan de consument om dat recht te zetten. Je mag dan eerlijk opgevoed zijn... dit heeft hier niets mee te maken.

freelance
Berichten: 2615

#8 , 18 nov 2012 17:59

Sorry, maar als een bedrijf zulke fouten maakt is dat niet aan de consument om dat recht te zetten. Je mag dan eerlijk opgevoed zijn... dit heeft hier niets mee te maken.
TS vraagt advies , en dat wordt hem/haar gegeven. Uw advies incluis , en dit heeft er dus ook mee te maken .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Turaki
Berichten: 6870

#9 , 18 nov 2012 20:37

Wettelijk gezien moet u niets doen, aan de firma om met u contact op te nemen en de stofzuiger terug op te halen. Als zij dit doen, moet u de stofzuiger wel terug meegeven.

Ter info, dit valt niet onder gedwongen aankoop, waarbij je iets krijgt zonder te bestellen, waarbij je dan kan kiezen om te betalen of terug te sturen, of waarbij u plots een abonnement op iets blijkt te hebben waar geen sprake van was in uw oorspronkelijke bestelling. In die gevallen mag je houden wat je krijgt.
In dit geval heeft TS wel degelijk een stofzuiger besteld, maar is er iets mis gelopen bij de verkoper. Verkoper mag deze fout rechtzetten (dus de stofzuiger laten ophalen), maar dit mag geen extra kosten (of werk) betekenen voor TS.

Laat hem dus nog een tijdje aan de kant staan, volgend jaar zijn er nogmaals eindejaarsfeesten.

ganapathi tantre
Berichten: 453

#10 , 20 nov 2012 19:46

Sorry, maar als een bedrijf zulke fouten maakt is dat niet aan de consument om dat recht te zetten. Je mag dan eerlijk opgevoed zijn... dit heeft hier niets mee te maken.

Zo zie je maar (zucht) Je kan maar hopen dat je zelf nooit in zo'n situatie terecht komt bvb bij een dubbel geboekte overschrijving die je over het hoofd ziet. Maar dat is weer iets anders zeker

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#11 , 22 nov 2012 13:19

4ringsdude zegt niet dat het bedrijf de kans niet mag krijgen om zijn eigen fout recht te zetten, hé! Het antwoord van Turaki is volledig en correct IMHO. Als je echt de heilige wil spelen, kan je idd de firma contacteren om hen te melden dat je twee stofzuigers gekregen hebt.

Als je een briefje van 50€ vind op straat, moet je dit naar de politie brengen. Maar hoeveel mensen zouden dit doen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Xastheron
Berichten: 719

#12 , 22 nov 2012 13:47

Beide handelswijzen hebben hun korte- en langetermijn gevolgen, al dan niet positief. Zolang TS effectief het tweede item teruggeeft wanneer de leverancier zijn rechten uitoefent (of hem ervoor vergoedt), maakt het toch niet uit wat hij doet? Zolang de TS kan leven met zijn keuze en verder correct handelt, dient hij (of degene die hem raad geven die niet strookt met uw eigen moreel compas) niet gestenigd te worden door de moraalridders.

Hij die zonder zonden is... (en nu tijdig bukken wanneer Jezus gooit)

koen999
Berichten: 730

#13 , 24 nov 2012 17:50

Als je een briefje van 50€ vind op straat, moet je dit naar de politie brengen. Maar hoeveel mensen zouden dit doen?


vraag is wat de politie agent er dan mee doet :lol:

als ik het me goed herinner hebben ze bij Volt de test gedaan , er werd een portefeuille met paspoort en150euro in bij de politie binnengebracht in een 20tal verschillende kantoren

bleek dat de politie ze LEEG terugbezorgde in een aantal gevallen of dat ze zelfs verloren ging

Terug naar “Consumenten Koop”