Auto verkocht, koper eist geld terug

Nicholas1
Topic Starter

Auto verkocht, koper eist geld terug

#1 , 22 okt 2012 23:09

Dag forumleden,

Ik heb m'n wagen verkocht aan een andere particulier, deze was volledig in orde, de testrit is gemaakt en de papieren zijn overgedragen.
De koper heeft de wagen gekocht in de staat zoals deze zich bevond.
Nu blijkt dat de keuring voor verkoop vervallen was, deze is sinds kort nog maar 2maanden geldig ipv 3maanden.

Daarbij komt ook nog eens dat ze 2 dagen later in panne was gevallen met de wagen maar dit was echter maar een zekering die gesprongen was.
Nu wil zij haar geld terug voor de wagen omdat ze het niet vertrouwt.
Ik ben overeengekomen met haar via sms dat ik een vergoeding van 150euro zou bieden en zij heeft bevestigd dat ze hiermee akkoord ging.
Om de kosten van de herkeuring te vergoeden + de panne.

Ik vraag om af te spreken zodat ze alles op papier zet en ineens een dag later laat ze me weten dat ze een rechtszaak wil starten om het bedrag van de wagen te recupereren + schadevergoeding.

Nu vraag ik me af, is dit wel mogelijk? Want de wagen is verkocht geweest in de staat zoals deze zich bevond + zij heeft akkoord gegeven via sms voor de 150euro vergoeding.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 22 okt 2012 23:27

Auto verkocht zonder geldige keuring (en dus Carr-Pass) geeft de mogelijkheid om de koop te ontbinden. Dus ja, zij kan haar geld terugeisen.

duma

#3 , 23 okt 2012 11:14

Ok, maar verkoper heeft ook bewijs dat de koper akkoord gaat met een compensatie hiervoor. Wat wil zeggen dat de koper op die moment wéét dat de car pass niet geldig is, maar het voorstel van de koper aanvaard om dit te compenseren en het feit dat de car pass niet geldig is eigenlijk niet belangrijk vindt.

Telt dat dan voor niks mee?

Reclame

Turaki

#4 , 23 okt 2012 11:30

SMS is niet echt een sterk bewijs. Kan gebruikt worden als begin van bewijs, maar in een eventuele rechtszaak kan een rechter dit perfect verwerpen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 okt 2012 17:57

En rijdt ze nog met die wagen?
Heeft ze ondertussen al een nieuw keuringsbewijs?

Terug naar “Consumenten Koop”