garagist

kurtkatja
Topic Starter
Berichten: 5

garagist

#1 , 16 okt 2012 18:36

hallo

nu kreeg ik startproblemen met men auto dus doe ik hem binnen bij de toyota garage .
die zegt dat de computer kapot is en dat het me 2500 euro gaat kosten
ik denk ik zou een tweede opinnie willen dus zeg tegen hem dat hij het niet moet maken
dus nu ga ik mijn auto halen om bij een andere garage binnen te doen en die zegt tegen mij je moet nog betalen
krijg ik een rekening van 260 euro
hij heeft er niets aan gedaan wand de auto is nog steeds stuk
ik vind dit veel geld is dit eigenlijk wettelijk ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15940
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 okt 2012 19:32

Hij heeft toch een diagnose gedaan en ook ieder wagen in de garage rekent stallingskost!

Als men bij een arts gaat betaal je toch ook altijd een raadpleging voor een diagnose en dan ben je toch ook niet noodzakelijk genezen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

kurtkatja
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 16 okt 2012 19:39

daar heb je een punt in
maar heb het betaald en leg me er wel bij neer vind het alleen veel geld 260 euro
maar je hebt gelijk zo heb ik het eigenlijk niet gekeken

Reclame

zanchetta
Berichten: 1

#4 , 16 okt 2012 20:00

ik heb een tweedehandsauto gekocht, maar bij nader inzicht blijkt dat hij niet alle opties te hebben zoals vermeld stond op de verkoopsfiche.het gaat hier nl om cruise control + snelheidsbegrenzer..zijn er stappen die ik kan ondernemen..grtz

denlowie
Berichten: 15940
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 okt 2012 20:06

Wat niet weg neemt dat 260€ voor een diagnose te stellen zeer veel geld is, normaal rekent men ongeveer 50€ a 55€per uur in een garage !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22354
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 16 okt 2012 20:18

ik heb een tweedehandsauto gekocht, maar bij nader inzicht blijkt dat hij niet alle opties te hebben zoals vermeld stond op de verkoopsfiche.het gaat hier nl om cruise control + snelheidsbegrenzer..zijn er stappen die ik kan ondernemen..grtz
Zou jij hier geen nieuw item over gebinnen, en niet dat van een ander inpikken.
En was jij er niet bij toen je de wagen kocht?

kurtkatja
Topic Starter
Berichten: 5

#7 , 16 okt 2012 20:26

Wat niet weg neemt dat 260€ voor een diagnose te stellen zeer veel geld is, normaal rekent men ongeveer 50€ a 55€per uur in een garage !

op het papier staat dat de diagnoze 5 uur heeft geduurd daarmee die 260 euro vind het een beetje weggesmeten geld maar moet gebeuren zeker

beemka
Berichten: 52

#8 , 16 okt 2012 21:45

5 uur om een diagnose te stellen?? Dan hebben ze je motor er uit gehaald! :mrgreen:

kurtkatja
Topic Starter
Berichten: 5

#9 , 17 okt 2012 05:51

computer was stuk en dat duurde 5 uur voor dat ze dat vonden

mava105
Berichten: 22354
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 17 okt 2012 12:55

Jij moet de herstelling van hun computer toch niet betalen? :evil:

CityBird
Berichten: 803

#11 , 17 okt 2012 16:19

Jij moet de herstelling van hun computer toch niet betalen? :evil:
Hij/zij heeft het natuurlijk over de computer in de auto.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 18 okt 2012 10:49

computer was stuk en dat duurde 5 uur voor dat ze dat vonden
Dan zij ze incompetent! Dit mag NOOIT zo lang duren om dit uit te vissen. Jij moet niet betalen voor hun onkunde! Was de garage een officiële Toyota dealer? Schrijf in dat geval de verdeler van Toyota in België aan en doe uw beklag. Doe het hele verhaal en zeg hen maar dat u een oplossing wenst of dat het anders uw laatste Toyota zal geweest zijn die u gekocht hebt, en u niet zal nalaten uw negatieve ervaringen met Toyota te delen met familie, vrienden en op online auto-fora.

In mijn geval heeft een dergelijke mail (was wel naar de verdeler van een ander merk) geholpen: kosten kreeg ik terugbetaald, en de betrokken verdelere heeft controle gekregen van de invoerder...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”