particulier koopcontract ontbinden

nanab
Topic Starter

particulier koopcontract ontbinden

#1 , 12 okt 2012 20:39

is het mogelijk om een particulier koopcontract van een auto te ontbinden?
ging mn auto verkopen en nu hoor ik dat het niet mag van de bank als er nog een lening opzit,de koper dreigt nu met gerechtelijke stappen,ben ik nu verplicht om de auto te verkopen?

graag advies

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 okt 2012 21:04

Of u zou voor de verkoop de nog openstaande lening in eenmaal moeten betalen.

Het verkopen van een voertuig waar een lening op staat..
Lees eens de voorwaarden veel kans dat er iets over 'wegmaken van eigendom zal instaan' Sw art 491 e.v.

Burgerlijk wetboek
“Art.1590.Indien bij de verkoopbelofte handgeld is gegeven, is ieder van de contractanten vrij van de verkoopbelofte af te zien : Hij die het handgeld heeft gegeven, door het te laten behouden. En hij die het handgeld heeft ontvangen, door het dubbel terug te geven.”(Burgerlijk Wetboek=B.W.).
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1804032134" onclick="window.open(this.href);return false;

nanab
Topic Starter

#3 , 12 okt 2012 22:56

mijn vraag is of het via gerechtelijke procedure kan dat ik de auto toch moet verkopen...

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 13 okt 2012 00:21

mijn vraag is of het via gerechtelijke procedure kan dat ik de auto toch moet verkopen...
Hij kan alleszins schadevergoeding eisen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Oude Belg

#5 , 13 okt 2012 10:11

Is er een voorschot gegeven?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

nanab
Topic Starter

#6 , 13 okt 2012 10:21

ja,heb een voorschot ontvangen,maar die zou ik natuurlijk teruggeven

Oude Belg

#7 , 13 okt 2012 11:47

Dan verwijs ik naar het antwoord van Franciscus :
Burgerlijk wetboek
“Art.1590.Indien bij de verkoopbelofte handgeld is gegeven, is ieder van de contractanten vrij van de verkoopbelofte af te zien : Hij die het handgeld heeft gegeven, door het te laten behouden. En hij die het handgeld heeft ontvangen, door het dubbel terug te geven.”(Burgerlijk Wetboek=B.W.).
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo" onclick="window.open(this.href);return false; ... 1804032134
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Consumenten Koop”