Kosten betalen, terwijl abonnement reeds was opgezegd...

SLA
Topic Starter
Berichten: 69

Kosten betalen, terwijl abonnement reeds was opgezegd...

#1 , 06 okt 2012 02:05

Beste,

ik heb het volgende probleem :

– juni 2012 ben ik mijn simkaart van mijn gsm kwijtgeraakt. Ik nam meteen telefonisch contact met betrokken gsm-operator om 1) de simkaart te blokkeren en 2) het abonnement op te zeggen. Gedurende vier maanden mocht ik niets vernemen van deze operator. Echter vandaag ontving schrijven van een incassobureau om facturen voor de maanden juli, augustus, september en oktober 2012 te betalen, vermeerderd met forse kosten, terwijl ik dus in de veronderstelling was dat het abonnement was opgezegd, eens te meer ik van deze operator niets meer mocht vernemen. Echter via de briefwisseling van het incassobureau stel ik tot mijn allergrootste verwondering vast dat de gsm-operator betrokken briefwisseling steeds naar een foutief adres heeft verzonden, terwijl ik mijn gsm-operator ook reeds herhaaldelijk in kennis stelde van mijn nieuw adres. Overigens voor tv en internet ben ik ook bij deze operator, en blijkbaar kent deze operator voor deze diensten wel mijn juist adres!! Boevendien gaat het hier dus om facturen dewelke ik nooit heb ontvangen en bijgevolg ook nooit heb kunnen protesteren!! Dus is er kennelijk iets misgelopen bij de administratie van deze telecomreus. Doch blijk ik nu het allergrootste slachtoffer van dit geblunder gedaan wat hij had beloofd, nl. ook de opzeg van het contract regelen hadden deze kosten nu niet bestaan. Sterker nog : zelfs indien de gsm-operator de briefwisseling meteen naar het juiste adres had verzonden, had ik ook meteen kunnen ingrijpen, wat in casu nu ook niet het geval is geweest. Vreemd natuurlijk dat de gsm-operator voor het invorderen van zogeheten achterstallen wel mijn juist adres kent.

Hoe dien ik hierop gepast te reageren, want ik voel mij in deze vooral verongelijkt?

Groetjes en alvast bedankt!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Justiceseeker
Berichten: 354

#2 , 06 okt 2012 11:24

Beste,

ik heb het volgende probleem :

– juni 2012 ben ik mijn simkaart van mijn gsm kwijtgeraakt. Ik nam meteen telefonisch contact met betrokken gsm-operator om 1) de simkaart te blokkeren en 2) het abonnement op te zeggen. Gedurende vier maanden mocht ik niets vernemen van deze operator. Echter vandaag ontving schrijven van een incassobureau om facturen voor de maanden juli, augustus, september en oktober 2012 te betalen, vermeerderd met forse kosten, terwijl ik dus in de veronderstelling was dat het abonnement was opgezegd, eens te meer ik van deze operator niets meer mocht vernemen. Echter via de briefwisseling van het incassobureau stel ik tot mijn allergrootste verwondering vast dat de gsm-operator betrokken briefwisseling steeds naar een foutief adres heeft verzonden, terwijl ik mijn gsm-operator ook reeds herhaaldelijk in kennis stelde van mijn nieuw adres. Overigens voor tv en internet ben ik ook bij deze operator, en blijkbaar kent deze operator voor deze diensten wel mijn juist adres!! Boevendien gaat het hier dus om facturen dewelke ik nooit heb ontvangen en bijgevolg ook nooit heb kunnen protesteren!! Dus is er kennelijk iets misgelopen bij de administratie van deze telecomreus. Doch blijk ik nu het allergrootste slachtoffer van dit geblunder gedaan wat hij had beloofd, nl. ook de opzeg van het contract regelen hadden deze kosten nu niet bestaan. Sterker nog : zelfs indien de gsm-operator de briefwisseling meteen naar het juiste adres had verzonden, had ik ook meteen kunnen ingrijpen, wat in casu nu ook niet het geval is geweest. Vreemd natuurlijk dat de gsm-operator voor het invorderen van zogeheten achterstallen wel mijn juist adres kent.

Hoe dien ik hierop gepast te reageren, want ik voel mij in deze vooral verongelijkt?

Groetjes en alvast bedankt!!
Zoals gebruikelijk moet men erg "voorzichtig" zijn met telecomoperatoren. "Woorden vergaan in de wind, geschriften blijven"... . Niet alle geschriften: gewone post kan verloren gaan. AZ zal meestal wel toekomen en daar zal men best een bewijs van bijhouden EN een ontvangstbewijs vragen (kaart) bij aanbieden. Men kan altijd bij het kantoor langsgaan en een ontvangstbewijs laten tekenen met duidelijke inhoud van de brief. E-mail eveneens met "technische hoofding" tenzij een "bounce-back" optreedt; dus altijd dubbelchecken.

In dit geval valt er niet veel te doen dan telefonisch te onderhandelen en gesprekken en akkoorden meteen "schriftelijk" te bevestigen. Tenslotte is het uw woord tegen het woord van een bediende die er misschien al niet meer werkt... . Gezien U andere diensten WEL op het juiste adres ontvangt, kan U de ""roekeloosheid" van de dienst misschien inroepen maar best met de directie van de dienstverlener verder bespreken.

In een andere thread de link lezen naar het OIVO waar de nieuwste reglementering voor afzegging van een telecomabonnement van 1 oktober j.l. al wordt gehekeld.

Justiceseeker

SLA
Topic Starter
Berichten: 69

#3 , 07 okt 2012 00:43

Dank voor je uitleg, Justiceseeker.

Misschien is hier nog iemand die mij enigszins kan verder helpen...?!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”