"abonnement" opzeggen maar nog niet betaald

Sofie89
Topic Starter
Berichten: 5

"abonnement" opzeggen maar nog niet betaald

#1 , 20 jun 2012 17:08

Ik ben vandaag in de stad een vrouw tegengekomen van voordelengids en heb me dus een beetje laten vangen.
Nuja, zodra ik thuis kwam, heb ik wat opzoekingen gedaan en blijkbaar zijn er redelijk wat klachten i.v.m. dit bedrijf.
Ik heb vandaag wel getekend, maar het geld zou pas binnen een maand van mijn rekening afgaan. Ik heb al een e-mail gestuurd naar mijn bank om hun op de hoogte te stellen. Ook heb ik gelezen dat ik een aangetekende brief moet sturen binnen de 7 werkdagen. Maar gaat dit zo maar? Ik heb namelijk nog niks ontvangen, noch betaald. Kan ik dit dan direct opzeggen zonder iets te ontvangen of betalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3133
Locatie: st-niklaas

#2 , 20 jun 2012 17:14

ja

bij zulke verkopen is de 7 dagen regel van kracht, waarin u kosteloos van de aankoop kan afzien.

Meer info: https://www.jureca.be/gratis-juridisch- ... p-opzeggen
Of direct opzeggen: https://www.jureca.be/juridische-produc ... p-opzeggen

Sofie89
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 20 jun 2012 17:19

Dus dan gewoon een aangetekende brief sturen waarin ik vermeld dat ik niet wens verder te gaan en mijn bank verwittigen?

Reclame

Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 jun 2012 18:47

http://www.juridischforum.be/forum/view ... op#p178353" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ha ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://statbel.fgov.be/nl/modules/regul ... arche2.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Drone
Berichten: 3133
Locatie: st-niklaas

#5 , 20 jun 2012 21:59

Dus dan gewoon een aangetekende brief sturen waarin ik vermeld dat ik niet wens verder te gaan en mijn bank verwittigen?

ja en het bewijs goed bijhouden.


afhankelijk van de algemene voorwaarden kan het zijn dat u het product dient terug te sturen.

webmaster
Beheerder
Berichten: 1145

#6 , 04 okt 2012 21:32

Vandaag kwam Voordelengids.eu in het nieuws: http://www.deredactie.be/permalink/1.1447124" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Consumenten Koop”